Hemdesal 2011

Bjorneen

Medlem
Hemdesal 2011
Tjaa!

Ska upp till Hemsedal V.6 för första gången och har höga förväntningar efter allt bra jag har hört!
Tyvärr blir det bara från torsdag till söndag eftersom jag bokat in andra skidresor i år, men det är
alltid något. Jag har även hört att det är bra brukar vara bra med snö där uppe.

Nu till min fråga!
Enligt Skistar's hemsida är bara 33/45 backar öppna samt 19/21 liftar. Källa (http://www.skistar.com/app/projects...&siteId=5&TB_iframe=true&height=550&width=925)
Nu räknar jag inte med Solheisen då vi ända inte ska åka där.

Är detta vanligt vid denna tiden på året? Är det för lite snö? (Står trots allt på Skistar's hemsida att
snödjupet är 80 cm.) Eller är det andra osaker?
Är detta något men behöver vara orolig över?

Nu har det inte snöat på ett tag, men hur ser off-pisten ut?

Tack på förhand!

Hemdesal 2011
Häng inte upp dig på hur många backar som är öppna...

Men det är betydligt mindre snö i år änn förra året vid den här tiden.
Förra säsongen åkte vi gummiskogen redan i början på december... :)

Just nu är det helt ok med snö i skogen, dock en del genomslag.
Den mesta snön kom efter nyår, alltså väldigt lite snö innan = dålig grund.
Uppe på topparna är det mycket sten, så man får ta det lite lugnare.
Men med några snöfall till tror jag det kommer vara kanon...

No worries!

// Kricke

Hemdesal 2011
Du ska inte klaga, jag va där över nyår me 21 backar o då e 10 av dem knattebackar, hade 32 cm. När jag kom hem dom de 50 cm lagom kul men sånt kan man inte å för :)

Hemdesal 2011
Tjena!
Jag ska upp till Hemsedal V.14 och undrar hur det brukar vara där under vårskidåkningen. Jag har aldrig varit i Hemsedal förut men hört mycket gott om det. Brukar det fortfarande vara okej med snö i början av april eller?

Hemdesal 2011
sirkomik93 sa:
Tjena!
Jag ska upp till Hemsedal V.14 och undrar hur det brukar vara där under vårskidåkningen. Jag har aldrig varit i Hemsedal förut men hört mycket gott om det. Brukar det fortfarande vara okej med snö i början av april eller?
det beror helt och hållet på. just nu ær det vældigt dåliga førhållanden med varmt væder och vældigt blåsigt. det ska snøa i helgen men inga mængder. ser mørkt ut denna sæsong. ta bilen och åk 2,5 timmar till myrkdalen. DÆR ær det snø...

Hemdesal 2011
Så läget är inte bra där just nu? Faaan, har sätt fram emot nästa helg i tre månader cirkus.

Enligt www.yr.no ska det i alla fall var -6 och neråt närmaste veckan. Får bara hoppas på nederbörd.

Hemdesal 2011
sirkomik93 sa:
Tjena!
Det brukar vara bra med snö även om det kanske inte kommer så mycket nysnö. Jag har varit där sent i april de två senaste åren och första året var det det hyfsat även om det blev lite sörjigt i slutet av dagen. Det tittade fram lite sten på sina ställen också (även i pisten) så man fick vara vaken om man var rädd om skidorna. Förra säsongen var vi i Hemsedal V15 och då var det kanon. Ingen lössnö men det var fortfarande kallt så pisterna höll hela dagen även de dagar det var soligt.

Hemdesal 2011
Var där V2 och då snöade det konstant i 5 dagar, redan då var alla "viktiga" backar öppna och offpisten var riktigt bra. De har ju dessutom satsat på den svarta parken tidigt i år så den var ju klar redan då. Dock är ju festandet bäst i hemsedal så ingen idé att åka någon annanstanns när snöförhållandena är hyffsade ;)

Hemdesal 2011
va där för 1 månad sen typp och då va det mer en 80 cm puder i ofpisten sjukt och tror all backar va öppna utan nåra få barn om råden parken va jalla fall sjuk!!

Tillbaka
Topp