Hemmagjord bagjump/airbag

mooden94

Medlem
Såg en snubbe på youtube som till synes hade en liten hemmagjord bagjump, googlade och till min förvåning hitta jag inget resultat..

Men vad tror ni, är det omöjligt? Två feta presenningar som man limmar ihop och kopplar upp till en arbetsfläkt. Någon som vet hur dom fungerar för att släppa ut luft?

Jag har annars vikt en stor pressning dubbelt flera gånger och tränat volter på, men det är ju inte mer än 2x2m kudde samt att man måste vika om för att fylla på luft

Vi kan väl spåna lite tsm

Tror du behöver lite rejälare duk, tex lastbils kapell som man får "svetsa" ihop sen tror jag på att hitta någon special kompressor till som släpper ut trycket vid ett visst tryck.

Sådär spontana tankar bara

En elektrisk lövblåsare Skulle nog kunna funka, sen skulle jag köra på PVC presenning som är starkt å lufttätt. Finns nog på Jula, två stora dukar borde göra jobbet, sen får du foga ihop kanterna på något sätt.. Intressant tråd!

För att ta emot kraften som blir när du landar på airbagen så måste du ha en grymt stark kompressor känns det som. Det kan säkert funka! Ska spåna vidare på den idén :)

Förlåt för att jag varit inaktiv..

Men om man kollar på riktiga airbags så har dom utsläppshål, ingen som jobbat inom typ gymnastik och vet hur dom fungerar för att reglera hur mycket luft som ska släppas ut när man landar?

Också tänkt på det där med studsmatta och klättringsrep istället för fjädrar, insåg sen att vår studsmatta skulle bli för liten, men en liknande ställnings kulle man väl kunna bygga för ett permanent bruk? alltså använda fallnätsprincipen

Är nog bara form och storlek på ventilerna/hålen som reglerar hur mycket luft som lämnar påsen. Får ju ha en pump igång hela tiden som matchar hålen på ett sånt sätt att man alltid får ett sjysst tryck i den.

Tillbaka
Topp