Hemsedal 2005/2006

skidnarkoman

Ny medlem
Hemsedal 2005/2006
funderar på att söka till hemsedal, men när något tveksam när det är skistar som äger hemsedal. hur är lönerna? bättre än i åre och sälen? undrar för om de är lika så lär det ju bli ännu svårare att klara sig på lönen i norge än i åre.

Hemsedal 2005/2006
Tja!
Jo de är väl samma löner fast omräknat i Norska kr. Lite högre kanske de är...
Men man klarar sig fint. de beror på hur man vill "leva". Förra säsongen var j ainte speciellt sparsam men lyckades ändå tjäna en slant. men men allting är relativt...
Hoppas vi ses i vinter! ; )

Hemsedal 2005/2006
Det beror ju lite pa vilken avdelning du har tankt jobba pa? I Salen och Are har i stort sett alla avdelningar samma lon, i Hemsedal varierar det lite mer.

Hemsedal 2005/2006
jag skulle säga att du tjänar bättre i Hemsedal än i Åre och Sälen. Men det beror kanske på vilken avdelning. De har i alla fall inte anpassat sig till de låga lönerna inom skistar. Jag har jobbat i skidskolan och hade inga som helst problem att klara mig på den lönen.

Om du ska söka bör du nog skynda dig, de har intervjuer i slutet av september.

Lycka till!

Hemsedal 2005/2006
Du har faktiskt 3 personer som jobbade i Hemsedal ifjol i denna traden, lerdalis (Karin) i hyra/shop, samt Lima-ko (jag, Andreas) och LillaPernilla (Pernilla) i skidskolan. Grundlonen i skidskolan for en forstasasongare utan utbildning lag pa 115 NOK i vintras. Men det ar ju inte intressant eftersom du inte sokt dit. Sportshop/hyra har lite lagrer lon men de har desto lattare att fa manga timmar. Stadning har jag ingen aning om...! Men det ar mycket battre loner an Are och Salen iallafall, motsvarande skidlarare i Salen skulle fatt 80 SEK under den gangna sasongen.

Mvh Andreas

Hemsedal 2005/2006
Hejsan ! Är det någon som sökt till Hemsedal 2005-2006 och får komma på arbetsintervju 23e-25e september kan ni ju höra av er. Jag ska dit iaf !

johnabrahamsson@hotmail.com - mail eller msn !

-John

Tillbaka
Topp