Hemsedal - Nått att ha?

GustavFrandfors

Ny medlem
Hemsedal - Nått att ha?
Hej alla sommartrötta ;)

Jag funderade på att öppna nästa sässong med en vecka i Hemsedal.
Isf åker vi dit i slutet av oktober, är det något ni kan rekomendera?
Har parken öppnat och är i fint skick?

/Åk Lungt :)

Hemsedal - Nått att ha?
Jag har varit en hel del i Hemsedal på försäsongen. Parken brukar inte vara öppen och åkningen kan vara begränsad till en eller två pister med hård kanonsnö. Ibland har vi dock haft tur med snön och fått en hel del bra offpist och då är Hemsedal hur grymt som helst.

Hemsedal - Nått att ha?
åk dit i januari, februari tror jag mest på. det är då det är fin snö. innan är det stor risk för få backar och efter
är det fullt med folk och snön börjar bli dålig.

Hemsedal - Nått att ha?
Tja!
Jag har jobbat 1 säsong och även varit där mycket utöver det. det är lite på vinst eller förlust att dra dit så tidigt. jag skulle hellre vänta någon månad. Annars är h-dal ett av mina favoritställen! Stora möjligheter till allt. Du blir inte besviken.
Hoppas su får en bra försäsong!
/maria

Hemsedal - Nått att ha?
Okej! Tack så mycket för svaren :)
Men kan man ändå få en bra vecka såpass tidigt?
Eller är det som att slänga pengarna i sjön?

Godnatt!

Hemsedal - Nått att ha?
Du kan få billiga veckor i Januari och då kan det vara hur bra som helst. Ett år när vi skulle dit i slutet av november fanns det ingen snö så rsearrangören erbjöd oss en resa i januari istället och då var det helt grymt, massor med snö, allt öppet och inget folk.

Jag skulle inte satsa pengar på en försäsongsvecka om jag inte visste att snötillgången var bra.

Hemsedal - Nått att ha?
jag åker minst 1 vecka i hemsedal varje år och det äger...om du ska ha det perfekta åk mellan sport och påskloven......försäsongen suger totalt men efter typ nyår och så är det bra med snö...men det e bäst med snö som jag sa mellan spörtlove och påsklove. och dit....vem vet vi kanske träffas på i backen.....:P

Hemsedal - Nått att ha?
åkningen är rätt röten i början. var där i år och åkte lite men det finns lite dropp som man kan spendera lite tid vid. Men om du är ute efter ett grymt afterski så kan jag rekommendera Loftet vecka 48 då de har kick-off. bättre ös än det är svårt att hitta..

Tillbaka
Topp