Hemsedal till helgen (8-9 nov)

MarkusO

Aktiv medlem
Hemsedal öppnar enligt hemsidan till helgen. Kan nån som har koll på stället redogöra för hur nedan nämnda åkning är?

Från skistar.com/hemsedal:

"Det åpnes 4-5 heiser, hvorav minimum 2 er stolheiser. Hemsedalsløypa, Troll-løypa, Begynnerbakken og deler av Veslestølløypa vil være klare til den 8. november, og gir deg muligheten for gode skiopplevelser med over 500 meters høydeforskjell. "

500 meters fallhöjd låter ju bra. På pappret i alla fall. Vi tänkte kanske ta de extra milen från Tandådalen för just de metrarna. Är det värt det? I Tandådalen handlar det om stora backen från trädgränsen och ner. Kanske specialen också. Hemsedalskännare - träd fram.

Kom igen nu för fan! Jag vill också ha lite kommentarer angående ovanstående nedfarters kvalitet.

Hemsedal är ju i regel bättre. Och vad jag ser så har tandis bara öppet två backar. Hemsdal ska ju öppna tre (en barnbacke. Men tandis ska ju ha några hopp oxå ju. Men jag hade valt Hemsedal. Någon som ska dit v.3, jag ska
// Hade gött

Hmm... Tänkte inte grunda valet på antal öppna nerfarter, utan mer arten av åkning i dem.
Vet såklart att Hemsedal "i regel" är "bättre", men frågan är vad ovan nämnda pister är för några. Aldrig varit där nämligen.

Drar upp till Hemsedal På fredag skall bli gott att dra fram brädan igen skall även börja snickra stugor på måndag nån mer som är där uppe eller skall upp o jobba?? Larza

Nu är det spikat. Det blir Trysil istället. De öppnar 385 meters fallhöjd och två liftar. Hela pist nr 15. Funkar nog och är ju lite närmare än Hemsedal.

Tillbaka
Topp