Hemsedal

Hemsedal
Skiljer der mycket på liftköer under sportlovsveckorna (v 8), mot en senare vecka såsom 11/12? Är chansen till sol mycket större även senare veckor?

Hemsedal
Har varit i Hemsedal en hel del. Denna säsong V8 och långhelg V16.
V8 var helt okay ur liftkösynvinkel. Hade förväntat mig mer köer men systemet sväljer en hel del folk. När det kommer till sol så är det helt klart mer av den varan ju senare man åker. Men snön var mycket bättre V8. Skogsåkningen var kanon men det var stundtals kallt och blåsigt. V16 var piståkningen bra på övre halvan av fjället, sen nådde man en gräns när pisten helt plötsligt blev mjuk och "slushig". Kunde helt klart överraska en... Jag tycker iofs att slushig vårsnö är kul, det blir väldigt högigt. Solade inget på balkongen V8, V16 däremot bjöd på mycket av den varan.
Har man ingen anledning till att välja V8 (typ skolplikt, nationella prov) så ser jag inte varför man åker den veckan. V10-11 har ibland varit magiska på den breddgraden, både sett till väder och folkmängd. Men allt är ju iofs tillfälligheter, hellre en bra V8 än en dålig V11 och det vet man ju inte i förväg..

Tillbaka
Topp