Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hemsedal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_K_J" data-source="post: 1303084" data-attributes="member: 81753"><p>Har varit i Hemsedal en hel del. Denna säsong V8 och långhelg V16. </p><p>V8 var helt okay ur liftkösynvinkel. Hade förväntat mig mer köer men systemet sväljer en hel del folk. När det kommer till sol så är det helt klart mer av den varan ju senare man åker. Men snön var mycket bättre V8. Skogsåkningen var kanon men det var stundtals kallt och blåsigt. V16 var piståkningen bra på övre halvan av fjället, sen nådde man en gräns när pisten helt plötsligt blev mjuk och "slushig". Kunde helt klart överraska en... Jag tycker iofs att slushig vårsnö är kul, det blir väldigt högigt. Solade inget på balkongen V8, V16 däremot bjöd på mycket av den varan.</p><p>Har man ingen anledning till att välja V8 (typ skolplikt, nationella prov) så ser jag inte varför man åker den veckan. V10-11 har ibland varit magiska på den breddgraden, både sett till väder och folkmängd. Men allt är ju iofs tillfälligheter, hellre en bra V8 än en dålig V11 och det vet man ju inte i förväg..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_K_J, post: 1303084, member: 81753"] Har varit i Hemsedal en hel del. Denna säsong V8 och långhelg V16. V8 var helt okay ur liftkösynvinkel. Hade förväntat mig mer köer men systemet sväljer en hel del folk. När det kommer till sol så är det helt klart mer av den varan ju senare man åker. Men snön var mycket bättre V8. Skogsåkningen var kanon men det var stundtals kallt och blåsigt. V16 var piståkningen bra på övre halvan av fjället, sen nådde man en gräns när pisten helt plötsligt blev mjuk och "slushig". Kunde helt klart överraska en... Jag tycker iofs att slushig vårsnö är kul, det blir väldigt högigt. Solade inget på balkongen V8, V16 däremot bjöd på mycket av den varan. Har man ingen anledning till att välja V8 (typ skolplikt, nationella prov) så ser jag inte varför man åker den veckan. V10-11 har ibland varit magiska på den breddgraden, både sett till väder och folkmängd. Men allt är ju iofs tillfälligheter, hellre en bra V8 än en dålig V11 och det vet man ju inte i förväg.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hemsedal
Tillbaka
Topp