Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1064030" data-attributes="member: 84544"><p>Jag inbillar mig själv att jag inte är en hjärntvättad HX-maffia även om jag troligen spenderar 80% av min skidåkning på mina voodoo child trots att jag har flera andra par skidor att välja bland. Min syn på hendryx är att alla deras modeller (utom idio) är de förmodligen mest pistorienterade skidorna i sin breddklass. Det tillverkas inte många andra skidmodeller med mer än 100mm i midjan med så lång aktiv kant i förhållande till skidlängden. Det får ju givetvis ut över offpistupplevelsen, och även om hendryx är bra på det med så skulle jag säga att jag väljer hendryx framförallt när det är piståkningen som prioriteras, med alla typer av fören som kan tänkas vara i en pist. </p><p>Av hendryxmodellerna tänker jag att du kanske framförallt ska kolla på funkallistic och 917 med tanke på att du har en del som skidan ska hålla emot.</p><p></p><p>Och som de säger ovan finns det mycket annat i samma kategori, närmast av tidigare förslag skulle jag väl säga är extrem project (stendöda skidor med min seniga kropp) och Experience 100ti</p><p></p><p>Det är mina fem cent, det kanske ska sägas att jag ännu inte lyckats testa några andra hendryx än mina egna</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1064030, member: 84544"] Jag inbillar mig själv att jag inte är en hjärntvättad HX-maffia även om jag troligen spenderar 80% av min skidåkning på mina voodoo child trots att jag har flera andra par skidor att välja bland. Min syn på hendryx är att alla deras modeller (utom idio) är de förmodligen mest pistorienterade skidorna i sin breddklass. Det tillverkas inte många andra skidmodeller med mer än 100mm i midjan med så lång aktiv kant i förhållande till skidlängden. Det får ju givetvis ut över offpistupplevelsen, och även om hendryx är bra på det med så skulle jag säga att jag väljer hendryx framförallt när det är piståkningen som prioriteras, med alla typer av fören som kan tänkas vara i en pist. Av hendryxmodellerna tänker jag att du kanske framförallt ska kolla på funkallistic och 917 med tanke på att du har en del som skidan ska hålla emot. Och som de säger ovan finns det mycket annat i samma kategori, närmast av tidigare förslag skulle jag väl säga är extrem project (stendöda skidor med min seniga kropp) och Experience 100ti Det är mina fem cent, det kanske ska sägas att jag ännu inte lyckats testa några andra hendryx än mina egna [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Tillbaka
Topp