Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johnnyrainbow" data-source="post: 1064044" data-attributes="member: 118323"><p>Jag har både 112 rpc i 192 och Helldorado i 193, så kan jämföra dem lite åt dig. 112 rpc är som sagt ruggigt styv och den erbjuder grym prestanda i pisten om man orkar lägga ner tillräckligt med kraft i svängarna. Den kommer mest till sin rätt i hög fart och kan kännas lite tråkig om det är för flackt eller om man av någon anledning tvingas åka i ett lägre tempo. För min vikt på 70 kg så måste jag verkligen pressa på för att kunna böja skidan, men har inga problem med att orka med den under en hel alpdag, kräver bara full commitment. Visst greppar den ordentligt på hårt underlag men det ser jag som något positivt på den typen av lagg. Den låga vikten gör dem väldigt reaktiva och snabba på input och med fin närvaro i orörd snö. </p><p></p><p>Helldoradon är mjukare i tip och framförallt tail och ger ett mer lättillgängligt grepp i pisten och har mer energi och retur ur svängarna. Den är bra tung och dämpad vilket jag personligen gillar för det mesta, det är skönt när man vill bomba igenom uppkörd snö och i slagiga förhållanden men inte lika roligt i puder även om de går riktigt bra där också. Använder Helldoradon när det mest blir långsammare piståkning med familj med kortare avstickare utanför och rpc om jag vet att det blir puder eller om jag vill åka lite större, men eftersom skidorna överlappar varandra i användningsområde tänkte jag fasa ut ett par och komplettera med något än mer puderorienterat typ lotus 138/spoon el liknande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johnnyrainbow, post: 1064044, member: 118323"] Jag har både 112 rpc i 192 och Helldorado i 193, så kan jämföra dem lite åt dig. 112 rpc är som sagt ruggigt styv och den erbjuder grym prestanda i pisten om man orkar lägga ner tillräckligt med kraft i svängarna. Den kommer mest till sin rätt i hög fart och kan kännas lite tråkig om det är för flackt eller om man av någon anledning tvingas åka i ett lägre tempo. För min vikt på 70 kg så måste jag verkligen pressa på för att kunna böja skidan, men har inga problem med att orka med den under en hel alpdag, kräver bara full commitment. Visst greppar den ordentligt på hårt underlag men det ser jag som något positivt på den typen av lagg. Den låga vikten gör dem väldigt reaktiva och snabba på input och med fin närvaro i orörd snö. Helldoradon är mjukare i tip och framförallt tail och ger ett mer lättillgängligt grepp i pisten och har mer energi och retur ur svängarna. Den är bra tung och dämpad vilket jag personligen gillar för det mesta, det är skönt när man vill bomba igenom uppkörd snö och i slagiga förhållanden men inte lika roligt i puder även om de går riktigt bra där också. Använder Helldoradon när det mest blir långsammare piståkning med familj med kortare avstickare utanför och rpc om jag vet att det blir puder eller om jag vill åka lite större, men eftersom skidorna överlappar varandra i användningsområde tänkte jag fasa ut ett par och komplettera med något än mer puderorienterat typ lotus 138/spoon el liknande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Tillbaka
Topp