Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="free_fall" data-source="post: 1064056" data-attributes="member: 52575"><p>Jag har kört en hel del på Hendryx olika modeller och tänkte komma med ett utlåtande. Jag skulle vilja säga att Hendryx skidor är byggda för att vara allround men nästan mest för att vara riktigt bra på hårt underlag. Därför är det naturligt att jag föredrar mina puderskidor (Rocker2 122 & Opinion 118) varje dag det ska åkas puder.</p><p>Att Hendryx breda skidor fungerar så grymt bra i pisten som de gör är att bindningarna monteras duckstance. Då får man ett jävligt bra tryck på kanten och bra grepp. Så om du inte tänkt montera duckstance kan du lika gärna skita i att köra Hendryx. Jag ser inte någon nackdel med duckstance utan har kört det på alla mina Hendryxskidor. Här kommer lite ord om de jag ägt.</p><p></p><p>Cash is King 180cm (2012): Kräver att man orkar trycka på när man kör, men gör man det är de grymma. Fungerar oerhört bra i pisten och på hårt underlag när man tänker att de är 127 under foten. Den skida som är roligast i puder av de jag kört men utan att rucka på pistprestandan. Har du ett par pistlagg skulle jag nog köpa dessa. Nackdelar är att bredden märks av när det är ojämnt och puckligt, då blir det riktigt jobbigt. Så länge det är jämt oavsett underlag kör de över det mesta.</p><p></p><p>Funkalllistic 182 cm (2011): Tung och brutal skida. Kör över alla typer av ojämnheter och är den stabilaste skida jag haft, alla kategorier. Men så fort du slappnar av och inte ligger på så finns en stor risk att skidan drar iväg och man hamnar i baksätet.</p><p>I lössnö är dessa i ärlighetens namn ganska tråkiga då de är för styva och tunga vilket gör att man får jobba mycket.</p><p>Denna skida föll inte mig i smaken då jag alltid var tvungen att trycka på och aldrig kunde slappna av och leka runt lite.</p><p></p><p>Purple Haze 182 cm (2011): Man kan trycka på ordentligt och carva runt i pisten med grymt grepp. Mycket lättare att bryta ut skäret och sladda ner hastighet med än Funk och det gillar jag. Eftersom den är mjukare än Funk (fortfarande inte mjuk) så är den också roligare i lössnö men inte lika bra som Cash och mer puderspecifika skidor. Dessa är smidiga att hantera i ojämnheter eftersom de inte är lika breda som Cash. </p><p></p><p></p><p>Montera duckstance! // 100kg & 180 cm med bra teknik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="free_fall, post: 1064056, member: 52575"] Jag har kört en hel del på Hendryx olika modeller och tänkte komma med ett utlåtande. Jag skulle vilja säga att Hendryx skidor är byggda för att vara allround men nästan mest för att vara riktigt bra på hårt underlag. Därför är det naturligt att jag föredrar mina puderskidor (Rocker2 122 & Opinion 118) varje dag det ska åkas puder. Att Hendryx breda skidor fungerar så grymt bra i pisten som de gör är att bindningarna monteras duckstance. Då får man ett jävligt bra tryck på kanten och bra grepp. Så om du inte tänkt montera duckstance kan du lika gärna skita i att köra Hendryx. Jag ser inte någon nackdel med duckstance utan har kört det på alla mina Hendryxskidor. Här kommer lite ord om de jag ägt. Cash is King 180cm (2012): Kräver att man orkar trycka på när man kör, men gör man det är de grymma. Fungerar oerhört bra i pisten och på hårt underlag när man tänker att de är 127 under foten. Den skida som är roligast i puder av de jag kört men utan att rucka på pistprestandan. Har du ett par pistlagg skulle jag nog köpa dessa. Nackdelar är att bredden märks av när det är ojämnt och puckligt, då blir det riktigt jobbigt. Så länge det är jämt oavsett underlag kör de över det mesta. Funkalllistic 182 cm (2011): Tung och brutal skida. Kör över alla typer av ojämnheter och är den stabilaste skida jag haft, alla kategorier. Men så fort du slappnar av och inte ligger på så finns en stor risk att skidan drar iväg och man hamnar i baksätet. I lössnö är dessa i ärlighetens namn ganska tråkiga då de är för styva och tunga vilket gör att man får jobba mycket. Denna skida föll inte mig i smaken då jag alltid var tvungen att trycka på och aldrig kunde slappna av och leka runt lite. Purple Haze 182 cm (2011): Man kan trycka på ordentligt och carva runt i pisten med grymt grepp. Mycket lättare att bryta ut skäret och sladda ner hastighet med än Funk och det gillar jag. Eftersom den är mjukare än Funk (fortfarande inte mjuk) så är den också roligare i lössnö men inte lika bra som Cash och mer puderspecifika skidor. Dessa är smidiga att hantera i ojämnheter eftersom de inte är lika breda som Cash. Montera duckstance! // 100kg & 180 cm med bra teknik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx?
Tillbaka
Topp