Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1202041" data-attributes="member: 29440"><p>Eftersom jag inte åker snowboard så lärde jag mina barn att åka skidor först, när dottern var tolv och riktigt duktig på skidor var hon uttråkad på skidåkningen och ville testa snowboard, så köpte en till henne. Hon fick lära sig själv-tog ett par dgr sen var hon igång och åkte de flesta backar utom svarta.</p><p>Lillebror 8 år ville så klart också ha en snowboard och fick en året därpå-tog en halv dag för honom att knäcka koden. Nu är båda riktigt duktiga. </p><p>De har nu åkt både och sen dess och i år åkte dottern nästan uteslutande bräda och brorsan nästan bara sina nya "coola" offpistlagg" med fullrocker och 100mm midja.</p><p>Låt barnen lära sig både och så kommer de själva komma på vad de gillar mest sen. Men jag tror att det är lite lättare att bli duktig skidåkare om man börjar med det tidigt och får gå i skidskola.</p><p>Sen i 8-10 årsåldern har de inga problem att lära sig snowboard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1202041, member: 29440"] Eftersom jag inte åker snowboard så lärde jag mina barn att åka skidor först, när dottern var tolv och riktigt duktig på skidor var hon uttråkad på skidåkningen och ville testa snowboard, så köpte en till henne. Hon fick lära sig själv-tog ett par dgr sen var hon igång och åkte de flesta backar utom svarta. Lillebror 8 år ville så klart också ha en snowboard och fick en året därpå-tog en halv dag för honom att knäcka koden. Nu är båda riktigt duktiga. De har nu åkt både och sen dess och i år åkte dottern nästan uteslutande bräda och brorsan nästan bara sina nya "coola" offpistlagg" med fullrocker och 100mm midja. Låt barnen lära sig både och så kommer de själva komma på vad de gillar mest sen. Men jag tror att det är lite lättare att bli duktig skidåkare om man börjar med det tidigt och får gå i skidskola. Sen i 8-10 årsåldern har de inga problem att lära sig snowboard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Tillbaka
Topp