Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1202195" data-attributes="member: 66286"><p>Jag befann mig i exakt samma sits för 3-4 år sedan. Jag köpte bräda till min äldsta (som då var fyra) men jag hade fan mer chans att läga en säck potatis att åka bräda än att han skulle få till det. Så det fick bli skidor för honom. Och efter deltagande i skidskolan i Hammarbybacken så klarade sig ungen rätt bra. </p><p></p><p>Så vi drog till Hemavan över påsk. När vi svänger in på parkeringen vid liften frågar min sambo "Hur tänker du att du ska åka lift med honom när du åker bräda?"</p><p>Nä, det hade jag ju inte tänk på alls.Men det är ju bara att försöka.</p><p>Sagt och gjort. Efter den sedvanliga kön på 20 minuter till Centrumliften begav vi oss uppåt. Ungefärhalvvägs så trillar jag förstås. Det går inte att åka snowboard i liften då man har bygeln vid fotlederna. Jag föll av.</p><p></p><p>Men ungen åkte vidare. Hur mycket jag än ropade att han skullehoppa av så fortsatte han bara att åka. Hur faen löser jag detta?? Jag fick ju surra med de som kom efter och böna att de skulle ta hand om ungen när de kom upp. </p><p>Hur visste jag om han kommit upp då? Jo liften tvärdog eftersom han inte hoppade av alls... Så 10 minuter senare kom en hjälpsam samarit som hjälpte min gråtande unge att ta sig ner.</p><p></p><p>Så då åkte jag rakt ner in i butiken och köpte den billigaste utrustningen de hade.</p><p></p><p>Kontenat. Ska man köpa lagg för att hjälpa ungarna att åka är mitt enda tips. Twintips. Man åker lika mycket baklänges som framlänges första året man sätter dem på skidor (som jag upptäckte med barn nr. 2)</p><p></p><p>Men sen ska vi komma ihåg att man inte är bättre än sin utrustingn så efter några år blev det puderlagg, hudar, rambindningar, tech-inserts, telekopstavar m.m</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1202195, member: 66286"] Jag befann mig i exakt samma sits för 3-4 år sedan. Jag köpte bräda till min äldsta (som då var fyra) men jag hade fan mer chans att läga en säck potatis att åka bräda än att han skulle få till det. Så det fick bli skidor för honom. Och efter deltagande i skidskolan i Hammarbybacken så klarade sig ungen rätt bra. Så vi drog till Hemavan över påsk. När vi svänger in på parkeringen vid liften frågar min sambo "Hur tänker du att du ska åka lift med honom när du åker bräda?" Nä, det hade jag ju inte tänk på alls.Men det är ju bara att försöka. Sagt och gjort. Efter den sedvanliga kön på 20 minuter till Centrumliften begav vi oss uppåt. Ungefärhalvvägs så trillar jag förstås. Det går inte att åka snowboard i liften då man har bygeln vid fotlederna. Jag föll av. Men ungen åkte vidare. Hur mycket jag än ropade att han skullehoppa av så fortsatte han bara att åka. Hur faen löser jag detta?? Jag fick ju surra med de som kom efter och böna att de skulle ta hand om ungen när de kom upp. Hur visste jag om han kommit upp då? Jo liften tvärdog eftersom han inte hoppade av alls... Så 10 minuter senare kom en hjälpsam samarit som hjälpte min gråtande unge att ta sig ner. Så då åkte jag rakt ner in i butiken och köpte den billigaste utrustningen de hade. Kontenat. Ska man köpa lagg för att hjälpa ungarna att åka är mitt enda tips. Twintips. Man åker lika mycket baklänges som framlänges första året man sätter dem på skidor (som jag upptäckte med barn nr. 2) Men sen ska vi komma ihåg att man inte är bättre än sin utrustingn så efter några år blev det puderlagg, hudar, rambindningar, tech-inserts, telekopstavar m.m [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Herregud, min fru tvingar mig att bli vuxen.
Tillbaka
Topp