Hintertux parkåkning i november?!

WilliamFrykholm

Ny medlem
Tju, funderar på att ta mig ned till hintertux glaciären för fet parkåkning nu i november och undrar vad som är det bästa sättet att ta sig dit är? Har kikat lite på att ta flyg till munchen för att sedan köra med hyrbil resterande biten vilket inte är så långt. Har någon annan ett bättre förslag? Andra alternativ uppskattas och gärna billiga alternativ! undrar även om det finns tips om billiga Hotel/Vandrarhem man kan stanna på!

Tack på förhand // William. :)

Vi flög till munchen och tog transfer-taxi därifrån till Mayrhofen där vi bodde. Går tydligen att ta tåg till innsbruk och vidar till mayrhofen men det kan vara tidskrävande. Vi var fyra pers på taxin och fick betala 800kr t/r så det var inte så farligt. Flyg+trasnfer gick på 2000 kr totalt. Rekomenderar det starkt.

Parken var grym på förra novemberlovet men det man ska tänka på är att parken endast är öppen fram till kl 13.00 ungefär pga att det blir skugga och stenhårt i hela parken efter 13.00 (ett stort face skymmer solen). Så bo i Hintertux eller grannbyn Lanersbach! Inte värt att åka 40 minuter skidbuss från Mayrhofen varje morgon och missa massor av grym åkning! Skidbuss går hela tiden till glaciären och den är gratis...

Lycka till !

Peace out /Oscar

Flyger ned till München på torsdag. Hyrbil från Hertz. Hotell i Lanersbach. Hyrbilen kostar 1800 kr för fyra dagar inklusive vinterdäck (550 kr). Jag har hyrt en VW Passat Kombi (eller liknande) vilket är en förhållandevis stor bil, mindre bilar finns betydligt billigare, men vinterdäck är dyrt! Hur smidigt det kommer att gå har jag ingen aning om, men det verkar bra ...

/MM

Mountain_Man sa:
Flyger ned till München på torsdag. Hyrbil från Hertz. Hotell i Lanersbach. Hyrbilen kostar 1800 kr för fyra dagar inklusive vinterdäck (550 kr). Jag har hyrt en VW Passat Kombi (eller liknande) vilket är en förhållandevis stor bil, mindre bilar finns betydligt billigare, men vinterdäck är dyrt! Hur smidigt det kommer att gå har jag ingen aning om, men det verkar bra ...

/MM
Vi kom hem fràn hintertux igàrkväll.... när vi lämnade sà snöade det. Det skulle fortsätta snöa riktigt rejält. Ni kommer fà det kanon för basen var ganska ok nu.

hotell jörglerhof i hintertux är ganska billigt. tror vi betalade 300 kr per person förra àret. googla sà hittar ni det. Bor man i hintertux sà kan man ju gà eller ta skidbussen till glaciären. Alltsà inget krav pà bil.

Parken sàg riktigt fin ut även i àr.

Ha det gött!

Tillbaka
Topp