Hintertux

Mackann

Ny medlem
Hintertux
Någon som har info om Hintertux? Så ju att det finns snö där och är lite sugen... Hur långt är det från Frankfurt, var ska man bo för att ha nära till lift osv tck för all hjälp!

Hintertux
Hej. Du kan ju kolla www.hintertux.at
eller gå in på ( här på freeride) skidorter , österrike, å sen hintertux.
Har du mer frågor så ä de bara å fråga.
har varit där.

Hintertux
Tack. har redan kikat lite på freeride men skulle gärna vilja ha mer specifik info. hur är det i september,är backarna ok, var ska man bo för att va nära liftarna, hur lång tid tar det från frankfurt med bil osv

Hintertux
Har varit där på påsk låvet två gånger så ja vet inte hur backarna ä i september.
Men ja tycker de ä bra. åker nästan bara offpist, å den har varit mkt bra då. boende å sånt har ja inte alls bra koll på. lycka till.

Hintertux
Tjena.

Var i hintertux 2 veckor i oktober/noverber förra säsongen. jag fixade boende, flyg genom Österrike reseservice. Länk: http://www.austria-travelservice.com/

Ring och fråga om det är nått du undrar över, de var hjälpsamma.

Om du ska bo nära liftarna rekomenderar jag själva byn hintertux. det går skidbussar mellen de tre byarna på väg upp mot glaciären, hintertux (den byn som är närmast) ligger 10 min gångväg från liftarna. Man kan få tag på hotell precis vid första kabinbanan, men det såg ut att kosta om man såg till de snorrika ryssarna som gick in och ut från hotellet.
Har för mig att vi betalade 130 eller 150 per natt.
Antar att åkningen kanske inte är optimal vid den här tiden, men om du kontaktar resebyrån ringer de ner och frågar om man ber om det.

Har man tillgång till bil kan man alltid hitta boende i Mayerhofen billigt.
lycka till

Hintertux
var i Hintertux i mitten på juli i år och jag måste säga att det var klart den bästa sommarskidåkning jag upplevt. jag har tidigare varit i stryn , kaprun , riksgränsen och hintertux är i en klass för sig själv. I juli månad var det i princip inga turister utan bara alpina landslag och lokalbefolkning vilket gjorde att liftköerna inte blev så svettiga. Om du ska köra ner hittar du billigast boende i Lanersbach eller mayerhofen som båda är väldigt nära Hintertux.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp