hitta säsongsboenden i val d'isere

Josslo

Ny medlem
Tjena! jag och 6 kompisar har tänkt att dra ner till val d'isere nu i vinter. vi har tittat runt lite på nätet efter boenden och har hittat lägenheter som ägs av engelska företag eller privatpersoner.

- En lägenhet för 4 personer är vanligtvis runt 25 kvadrat verkar det som och då får man lägga ut ca 25.000 per person för en säsong
eftersom vi är 7 personer får nog räkna med att splitta på oss verkar det som

Men min fråga är: är ovanstående alternativ ett vanligt säsongsboende? för jag tycker det verkar som att det komemr bli otroligt trångt med 4 personer på 25 kvadrat.

Om det är någon som har några kontakter, länkar, mailadresser, telefonnummer angående boenden så är ni välkomna att skicka dessa!

Jag har bott 4 pers på 17 kvadrat i Val d'Isere... de e trångt och räkna med att de blir bråk man går varandra på nerverna. O det är dyrt där!
kolla på Val D's hemsida www.valdisere.com finns hur mycket som helst.

oj det va inte stort...men får man verkligen plats med alla sina grejer o så i en sån liten lägenhet?

vi bodde som mest 7 personer i en lägenhet på ung 55 kvadrat. men vi bodde stort om man jämför med hur många andra bodde. Så ställ in er på att bo litet. Men det är ju lite charmen med att göra säsong med :) haha.
Ang. hur ni ska ordna boende föreslår jag att ni kollar hemsidan som Daniel häruppe nämnde. Eller ringer direkt till agencyt (tror att det finns nummer där?).

Lycka till! Ni kommer ha superroligt i val kan jag lova!

3-4 pers på 24 kvadrat är väldigt vanligt. 25000 / person är också ett vanligt pris i val d'isere, kan t.o.m va dyrare.
ja har bott i Tignes på andra sidan berget två säsonger, betalade 7500 euro / säsong för 24kvm och vi har varit 3 resp 4, dvs runt 1750 resp 2300 euro per person.
Då låg den lägenheten perfekt mitt i stan med sekunder till liftarna o affärer/barer, fräsch, tvättmaskin, balkong o schysst hyresvärd.
kolla www.theangelsden.com om du /ni är intresserade av boende i Tignes... men vill ni fortfarande hänga me fulla svenskar i valdi så får ni va beredda på att lägga ut betydligt mycket mer pengar för sämre standard o mindre yta.

Fler än 4 på 25 är trångt så är ni nu 7 o bara hittar lägenheter i den storleken behöver ni 2.

Skriv till Rich Hamburger användarnamn: richh
Han hyr ut och fixar lägenheter till folk i Valdi. Skön snubbe, men det kostar runt 20-25. Vi bodde 5-7 pers på 47kvm och betalade lite drygt 20 för hela säsongen vad jag vill minnas. Detta var säsongen 04/05, men jag tror han fortfarande håller på. Hoppas det kan vara till nån hjälp iaf.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp