Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hittat Carvingen - vilken skida rekommenderar ni?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1084143" data-attributes="member: 138899"><p>Har ett par X-Max och kompis har köpt X-Race</p><p>X-max är mycket trevliga pistskidor, x-race samma DNA men styvare</p><p>Jag själv väger in på knappt 100kg med utrustning på. Skulle beteckna mig som ganska så duktig, åker närmare 50 dagar per år. X-race är styvare än X-Max </p><p>När pisten börjar bli uppkörd åker x-Max in i skidboden till förmån för andra skidor. Så min rekommendation köp inte x-race. Satsa på en skida med både tip och tailrocker som RTM har, det blir så mycket mer lättåkt och du tappar ingen prestanda. Själv växlar jag mellan fem olika par beroende på underlag. Körde tre olika i dag, bara i pist. 73, 100 och 125 mm breda. Lika kul på alla men ganska olika och passande för hur backen var.</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1084143, member: 138899"] Har ett par X-Max och kompis har köpt X-Race X-max är mycket trevliga pistskidor, x-race samma DNA men styvare Jag själv väger in på knappt 100kg med utrustning på. Skulle beteckna mig som ganska så duktig, åker närmare 50 dagar per år. X-race är styvare än X-Max När pisten börjar bli uppkörd åker x-Max in i skidboden till förmån för andra skidor. Så min rekommendation köp inte x-race. Satsa på en skida med både tip och tailrocker som RTM har, det blir så mycket mer lättåkt och du tappar ingen prestanda. Själv växlar jag mellan fem olika par beroende på underlag. Körde tre olika i dag, bara i pist. 73, 100 och 125 mm breda. Lika kul på alla men ganska olika och passande för hur backen var. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hittat Carvingen - vilken skida rekommenderar ni?
Tillbaka
Topp