hjääälp!

DC2011

Ny medlem
hjääälp!
jag har en fråga, jag har ett par twintips skidor som är 152 cm långa, och jag är ungefär 168 - 170 cm lång.
Är det farligt eller något sånnt att ha så korta skidor som jag har om man är så lång som mig?
jag har åkt twintips 1 gång innan i typ 3 dagar, annars har jag åkt slalom skidor sen jag var liten ( jag är 15 nu )
Men är det någon nackdel eller så om man har korta skidor? jag åker väll mest i pisten och iblan någon packad offpist väg. tacksam för svar!:)

hjääälp!
Betydelse i vanliga backar ja, farligt ja! Någon kan missta det för snowblades och hugga huvudet av dig i liftkön med sina manliga långa skidor!

hjääälp!
somebody sa:
Betydelse i vanliga backar ja, farligt ja! Någon kan missta det för snowblades och hugga huvudet av dig i liftkön med sina manliga långa skidor!
okej, så det är alltså farligt att åka med skidor som är 15 cm kortare än vad jag själv är?

hjääälp!
Absolut inte. Har en tävlingskarriär bakom mig och i slalom så körde jag på 163cm långa/korta skidor.
Själv är jag 193cm och väger ca 80kg, d.v.s 30cm kortare skidor. Faran kommer sen när man börjar bygga med plattor och kraften blir högre. det är då knäna ryker :D

kör på bara. Kan även säga att jag nu har 171cm på mina Twin tips och de är inga problem.

hjääälp!
Bergh sa:
Absolut inte. Har en tävlingskarriär bakom mig och i slalom så körde jag på 163cm långa/korta skidor.
Själv är jag 193cm och väger ca 80kg, d.v.s 30cm kortare skidor. Faran kommer sen när man börjar bygga med plattor och kraften blir högre. det är då knäna ryker :D

kör på bara. Kan även säga att jag nu har 171cm på mina Twin tips och de är inga problem.
Okej! tack för svar :D men vad menar du med "bygga med plattor" ?

Tillbaka
Topp