Hjälm & Ryggskydd

Redbeard

Aktiv medlem
Hjälm & Ryggskydd
Nu har jag varit på shoppingrundan igen och köpt lite vettiga prylar denna gång. Nämligen en hjälm och ett ryggskydd. Ryggskyddet var ett dainese med njurbälte, det bästa på marknaden enligt mig. Det kan jag använda både när jag åker hoj, skoter och inte minst skidor. Bara 850 babbilobisar. Hjälmen är en pro-tec som både är snygg och skön. Lätt oxå måste jag tillägga. Den kostade 500 pickadolker. Dessa saker tror jag kommer att betala sig själv innan jag kasserar dem. Och skulle dem inte göra det så skulle jag inte vilja chansa på att inte köra med skydden. Känner redan på mig att jag kommer hoppa både längre och högre med detta på mig. ;)

Hjälm & Ryggskydd
Bra Jobbat Rödskägg!

Själv uppskattar jag de crossbetonade
skydden mera, särskilt när de ska in
i bummarvolvons baggageutrymme där fyra pers till ska ha sin packning inför alpresan :-)

Jag kör med ett AXO-crosskydd, det är följsamt och har njurbälte, använder det
både för MC, MTB och Snowboard...

För övrigt ät det dags att få in lite
recensioner här på siten ...

Kom igen nu, recensera era skydd på
recensions sidan!

Hjälm & Ryggskydd
Tjenare!
Skulle bara säga att jag ångrar att man inte skaffade sig t.e.x ryggskydd för tio år sedan, då kanske man inte hade haft diskbråck idag.!
Nåväl jag har innförskaffat mig ett likadant Daniseskydd som dig och tack vare det har jag kunnat skaffa mig 20 åkdagar hittils i år. I skrivande stund så håller jag på att rehabelitera mig för just ryggen så att jag hinner bli fit for skiing så fort som möjligt. Tal om hjälmar så försökte jag få tak på en Scott Chrome hjälm för ett tag sedan men det var stört omöjligt. Så min fråga är finns dom på nätet? Scott alltså jag har letat som fan men hittar dom inte.
Skulle vara tacksam om nån kunde tipsa ni kan ju skicka ett mail.

Ha det!

Hjälm & Ryggskydd
Köpte ett ryggskydd av märket Clover det är svinbra: Lätt, bekvämt, bra med skydd, njurbälte + att det var billigt 595:- mycket smäll för pengarna om jag får säga min mening!!!!

Hjälm & Ryggskydd
Var kan man hitta Dainese på nätet??
Hittade ett ryggskydd i form av en väst. Kolla på www.boardstore.se...vad tror ni? Hade varit fint med förslag!

Tillbaka
Topp