Hjälm till oakley flight deck

Rille_123

Medlem
Tja,
Dags för en ny hjälm åkt med K2, har ett par oakley flight deck Någon som har tips på nån snygg hjälm
/Rille

Antingen Poc Obex spin eller någon av Sweet Protection hjälmarna. Har själv en Poc Obex BC Spin hjälm men sneglar på Sweet som nästa hjälm då trots att den är ”norsk”, hehe

Klart jag ska ska ha en som passar mina flight deck. vet man några hjälmar som passar ihop, så hittar man en hjälm som passar på huvudet med.

Då kan du börja med denna tabell och se vilka hjälmar som passar perfekt, eller bara bra

sett den, finns fler från oakley och dom Verkar inte riktigt stämma överens 😁🤔

Passar det inte exakt för du använda silvertejp i glipan eller köpa nya Googles :)
Svara på min egen kommentar.
Då jag troligen är tre gånger så gammal som Rille så är mitt råd. Köp en hjälm som sitter som en smäck, dvs den passar ditt huvud perfekt och sitter kvar på skallen då du skakar på huvudet utan att remmen är knäppt.
Då har du en hjälm som passar. Sedan kan du leta upp fräcka Googles som passar till hjälmen. Hjälmen är ditt skydd om du slår i skallen, googlesen är ett tillbehör som gör att du ser bra och ser bra ut :)

Tjena igen😁
efter provning av ett 20 tal hjälmar, så blev det en poc fornix spin, sitter som en smäck på både huvud och med brillorna
Blev även ett par nya flight tracker😊
Trevlig helg
/Rille

Hade en POC Fornix tidigare innan jag bytte till Obex BC Spin, gillade den skapt. Att den nu också fått Spin tekniken gör inte saken sämre. Gillar till och med öronmuddarna bättre på Fornix jämfört med Obex. Bra att du blev nöjd.

Köp en hjälm från oakley. Finns nog en del att välja på. Det brukar vara bäst att köpa hjälm plus glasögon från samma märke. Jag har tidigare haft Smith och nu Scott och för mig så funkar det bäst.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp