Hjälm till Oakley Wisdom

• Trådstartare Trådstartare joeyhell
  • Start datum Start datum
J

joeyhell

Guest
Hjälm till Oakley Wisdom
Har haft ett par Oakley Cp Wisdom sen ett ar tillbaka och skulle fixa ny hjälm men finns fan inte en enda som passar med dom, vissa passar halvdant iofs men inga perfekt, non som vet non? Slutade med att jag köpte en Burton RED hi-fi hjälm o Anon figment brillor men ända nyfiken...

Hjälm till Oakley Wisdom
Girohjälmarna passar bra till oakleygogglar. Har själv wisdomgogglar och en giro 9mx hjälm, passar jättebra om man har hjälmstraps.

Hjälm till Oakley Wisdom
Där ser man, mycket beror oxa pa hur ansiktet o skallen är formad. polare har en Cebe hjälm o wisdom o passar nogorlunda, men ända inte perfekt, fast inte alls pa mig... Tack för svar dock...

Hjälm till Oakley Wisdom
har sjalv en red hi-fi o mina wisdoms passar utmarkt! du maste darimot skaffa helmetstraps till dom, annars sitter dom cp!

Allt ar relativt!

Hjälm till Oakley Wisdom
Jag kan helt klart förstå ´vad du menar. jag köpte ett par wisdom till min skycap men dom passade inte alls, det slutade med att jag fick ta på mig gogglarna innan hjälmen, till i år bytte jag till en protec hjälm men et passade inte såbra det heller. så jag löste det genom att ge mina camo wisdom med spegel till min lillasyster i 16 års present, hon blev glad och jag köpte mig Scott factory med klart glas för 300 px ;)

Hjälm till Oakley Wisdom
eller hur, fan klart att dom inte passar till hjälm när möss-strapen sitter på. Du måste köpa en helmet strap (ett band som gör att dom passar till hjälm). Gå till affären du köpte dina wisdom på och fråga efter en helmet strap till dom. Dom kostar runt 250 spänn och när du väl köpt dom så lär dom passa till alla hjälmar. Funkade till mina 9.9.MX iaf..

Tillbaka
Topp