Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm till vettigt pris
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1248894" data-attributes="member: 167496"><p>När min Smith hjälm gick sönder för något år sedan så köpte jag en ny (Oakley på nätet) vilket var totalt bortkastade pengar. Körde en dag och det blåste så mycket på öronen så jag ej kunde använda den mer.</p><p>Så var att gå tillbaka till Smith och deras nya modeller sitter lika bra som de äldre. Kör aldrig med mössa under hjälmen hur kallt det än är, aldrig fryst om öron eller huvud.</p><p></p><p>Så mitt råd är att testa en som sitter bra och helst åka något åk så du känner om den sitter bra även under åkning. Köp ej på nätet. </p><p>Alla huvuden är ju olika så du måste se vilken som passar dig. </p><p>Min hjälm kostade runt 1500, eller egentligen runt 3000 för jag köpte en i onödan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1248894, member: 167496"] När min Smith hjälm gick sönder för något år sedan så köpte jag en ny (Oakley på nätet) vilket var totalt bortkastade pengar. Körde en dag och det blåste så mycket på öronen så jag ej kunde använda den mer. Så var att gå tillbaka till Smith och deras nya modeller sitter lika bra som de äldre. Kör aldrig med mössa under hjälmen hur kallt det än är, aldrig fryst om öron eller huvud. Så mitt råd är att testa en som sitter bra och helst åka något åk så du känner om den sitter bra även under åkning. Köp ej på nätet. Alla huvuden är ju olika så du måste se vilken som passar dig. Min hjälm kostade runt 1500, eller egentligen runt 3000 för jag köpte en i onödan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm till vettigt pris
Tillbaka
Topp