Hjälm vid utförsåkning, ett satans otyg

Fan JCM det marks att du inte har kort med hjalm de senaste trettio aren. Dina inlagg ar ju sa lama att man knapt orkar bry sig om dom. Dra och spela bridge eller nagat annat pensionarsaktigt.
Sweet buckets rule!

Asså så här brukar det faktiskt ofta vara..dom riktigt duktiga o "dampiga" har hjälm..men dom som ska leka fet freeriders i backarna med sina dyra kläder o kör utan hjälm har oftast ingenting att säga till om när det väl gäller...:D
HELMET powaaaaaah !

Jag använder bara hjälm när jag läser inlägg på Freeride.nu. Detta för att huvudvärken inte skall bli mig övermäktig...

Ännu en två år gammal tråd som någon av okänd anledning tar liv i, varför svarar man på så gamla inlägg???

titta bara på proffsen. dom åker med hjälm när dom e ny till miljön där dom åker. och ibland utan, då dom e SÄKRA på sin sak. jag använder hjälm. skulle ja inte det så hade jag varit lite bäng i huvet.

HAHAHAH vad faaaan!

"Hjälmen ställer dessutom det naturliga urvalet på kant på ett mycket obehagligt sätt. Åkare som förr, på ett naturligt och smidigt sätt, rensades bort från skaran brantåkare kan nu på artificiell väg överleva, frodas, ta plats och till sist föröka sig. Resultatet blir ett totalt förändrat klimat på berget där okunskap, oförmåga, fetma och fulhet kommer att regera."

OMG, alltså visst. Men killen har humor :P

/Hjälm 4ever

Yes, nu ska jag kicka igång den här gamla tråden igen, endast för att freeride-medlemmarna ska få en lektion i IRONI!!!

Det är alltför ofta som läsare/skribenter saknar total förmåga att förstå ironi. Detta är ett praktexempel, det finns väl inget snack om saken att den här tråden är på skoj? Men ändå ska folk komma o skriva att författaren är dum i huvudet och att han inte fattar något.

Mad props till Supernaut =)

Det är faktiskt så att människan inte kan uppfatta/förstå ironi innan en viss ålder. Jag tycker inte att det är rätt att klanka ner på de delar av freerides läsare som ännu inte har ironiåldern inne. Det kan dessutom hämma deras fortsatta utveckling när dom får utstå spott och spe utan att förstå varför.

Vad är det som räddar liv, värmer dig om huvudet och är riktigt snygg
Svar: Hjälmen / sweet hjälm

Håller med nästan alla utom Supernaut men man kan ju sedan konstatera att det är hans eget fel när han verkligen skulle behöva den. Samma gäller alla andra utan hjälm.

Mountain Man:
Skaffa ryggskydd (ryggpansar). Ser häftigt ut t.ex. när man pausar. (Dessutom skyddar den). Själv anser jag att det skulle se ganska fult ut att ha på rocken. Speciellt om man har den spänt. Har aldrig sett någon ha så.

Tillbaka
Topp