Hjälm

freeride_nu

Aktiv medlem
Hjälm
Hallå.
Jag funderar på att skaffa hjälm. Men vet inte vilken hjälm jag ska köpa. Du som har någon erfarenhet av detta, hjälp? Bara så ni vet så åker jag skidor..

Hjälm
Köp en Cebé så blir du garanterat inte missnöjd, köp en "hel" hjälm med plaST framför öronen, dom sitter bättre! det går säkert bra med en sån där ProTec också men det blir ju lite snowboardWannabee!!

Och kom ihåg, duktiga kör med hjälm, skitbra kör utan!!!!!

Hjälm
Du kan nog bli missnöjd med en Cebe också. Olika hjälmar passar olika huvuden. Huvudsaken är att hjälmen sitter bra (utan mössa under) när remmen är åtsnörd ordentligt, och att det inte går att dra runt den för mycket om man försöker rucka på den med händerna. Och knutpunkten på Y:et i remmarna ska sitta strax under örsnibben. Öronskydd vill man nog gärna att det ska vara på hjälmen, ananrs kan det bli väldigt kallt.

Hjälm
hallå
rekomenderar starkt carreras hjälmar, köpte en själv till denna säsongen och den fungerar super. gå in på http://www.carrerasport.com och kolla på olika modeller. jag har en carbon racing 2.0, cool och funktionell. sen är det ju inget minus att hermaninator åker med carrera...

Hjälm
ProTec, givetvis!!

Kolla recensionerna & njut.

Har även sett ett stort antal skidkillar åka med ProTec, så nån "snowboard-wannabe" känsla har jag svårt att tänka mig!

Lycka till!
Ride on!
Warpa

Hjälm
Juste allt allt fler börjar fatta vad som är viktigt att bevara.

Mitt råd:
Hyr och provåk. Vem vet det kanske är den billigaste enlaste hjälmen som sitter bäst.

Hjälmbäraren

Hjälm
Jaoo...har sett att alla pfeta i Alaska o Staterna åker på Boeri... Dom verkar vara pfeta och inte så vanliga!!!

Hoj!!

Hjälm
Försök leta upp så många modeller du kan hitta i ditt närområde och prova dem. Jag tror inte du behöver testa den i backen för att det ska bli ett lyckat köp. men gå runt med den i butiken ngn halvtimme så känner du om det klämmer någonstans, ex. i örontrakten.

Jag vill själv rekomendera hjälmar som täcker öronen. Dels för att du håller dig varm, samt den ökade fasthålligheten för hjälmen. Vad jag vill säga är att den sitter som gjuten.

Dessutom måste du vara nöjd med utseendet på din hjälm. En hjälm som du ogillar blir bara liggande hemma! Dock hittade jag själv en hjälm som satt bra, men den var bara svart, så jag lämnade in den för lackering och är mycket nöjd. Kostar runt 1000-lappen.

Lycka till,
henke

Hjälm
Jagh ar en Salomon Freeride hjälm ..
Den är hur skön som helst!
Den är inte så jävla ful heller :)
Garanterat att du inte bli misnöjd!

/M;c&pip;<e

Tillbaka
Topp