Hjälm!

Hjälm!
jag föredrar min egen hjälm för att den är skön och så. det är en Sweet nånting.

Hjälm!
En ljusblå POC Bug.
1. För att den skyddar mitt huvud.
2. För att den är bekväm.
3. Ingen glipa med mina goggels.
4. Jag gillar färgen. Den syns bra.
5. Jag avskyr att köra utan hjälm.
6. Ventilationshålen gör att den påminner om en nyckelpiga, fast blå, vilket är trevligt på ett oförklarligt sätt.
7. Den funkar även som skate/cykelhjälm på sommaren.

Hjälm!
Har en Giro G10 och det är helt jävla perfekt på alla sätt tycker jag.
Eftersom mitt huvud tydligen (enligt de flesta hjälptillverkarna eftersom nästan inga hjälmar sitter skönt på mig) är helt unikt i sin form ville ja ha en hjälm som jag steglöst kunde justera storleken på.

G10:an sitter helt gjutet på mitt uppenbarligen deformerade huvud.
Den är riktigt varm å skön när det är kallt. Har åkt med den när termometern visat -20 och huvudet har varit det sista som jag fryst om.
Bra ventilation när det är varmt.
Passar bra till de goggles jag har.
Och framför allt så är den säker å bra (utgår jag från)

Kan varmt rekommendera en sådan!

Hjälm!
Jag köpte en POC Receptor Bug till förra året (som för övrigt är till salu nu, köp köp ). Gillar hjälmen, säkrare finns inte att få tag på, och snygg är den också. Men är man som jag och måste ha storlek L/XL så ser POCen överdrivet stor ut då den är byggd i dubbla lager.
Behöver man gå upp i storlek så skulle jag satsa på en hjälm med låg profil, RED Avid eller den jag köpte till i år, K2 Phase Pro, sitter bättre än POCen, snyggare och dessutom har Pro-modellen inbyggda hörlurar. Och för det priset (Intersport säljer förra årets modell för 699:-) så fanns det inget att tveka på.

Köp inte på nätet utan att testa i butik först för storleken kan skilja radikalt mellan olika tillverkare, likaså passform. Sen så vill man testa med sina egna goggles så att man vet att man slipper glipan.

Både POCen och K2n passar klockrent med Oakley Splice om någon går i köpe-tankar.

Lycka till!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp