Hjälmar?!

Hjälmar?!
Jag måste ha en hjälm men vet inte vad jag ska köpa så därför måste jag fråga experterna här inne på forumet om vilken hjälm jag ska köpa. VILKEN HJÄLM SKA JAG KÖPA? Har du koll på priset så skriv det också...

Hjälmar?!
kör själv med en hjälm från scott som ä snygg som stryk å sitter som en käftsmäll. scott har bra hjälmar å har briko oxå. något dyra men när skallen går sönder så ären sönder.

Hjälmar?!
ProTec, ProTec, ProTec eller ProTec! Sitter som en välriktad karatespark...

Hett tips: Kolla recensionerna...

Ride on!

Hjälmar?!
Jofa!
Japp det stämmer, inte direkt cool men det är väl inte därför du ska ha en hjälm. Den klassiska Jofa-hjälmen är skitbra. Billig och lätt. Den väger mindre än de flesta andra hjälmar. Och den tål hyfsat hårda tag.

Hjälmar?!
ahhh.. jeg vet hva jeg skal kjöpe ihvertfall..

Giro Ravine SC Blue Bomber Girl. Fetare hjelm har aldrig värt i en bakke när deg för

Hjälmar?!
Lätt val, kolla upp Leedom
http://www.ft.nu
Grymma hjälmar och förmodligen dom säkraste (läs mer på hemsidan). Liger mellan 1300kr - 1500kr dvs precis som alla andra men dom här är värst.

Scotts Freride Pro är ganska snygg i Grafit men får en grov Port-bonkar varning för deras fåniga Goggles-skåra som sabbar hela hjälmen. (1500kr)

Annars såklart förra årets klassiker, Cebé"s Freeride i Svart den är dessutom ett kap på endast 800kr, Tecno Pro släpper samma hjälm fast med sina klibbor för 600kr.

Fast tuffast måste ändå vara Axa"s ÄT MER GRÖT mössa med svenska flaggan på.

Våga stort och vinn stort.

(för övrigt anser jag att ChamoX måste brännas)

Hjälmar?!
Tänkte införskaffa en hjälm, men är lite osäker på vilken.
Vill inte råka ut för de problemet att man fryser öronen av sig bara för den är snygg...

Hjälmar?!
ick: Vill man vara fin får man lida pin...

Vem fan bryr sig om hur man ser ut förresten? Vissa anser det ju vara hög status att vara ful...

/D.

Hjälmar?!
Varför är ProTec hjälmen så billig?? Är den sämre än dom dyrare?? Jag funderar på att köpa den och skulle inte vilja ha en hjälm som man fryser öronen av sig i.

Hjälmar?!
Frysa om öronen tsss

du får la för fan ha hår så det räcker
ProTec e den enda hjälmen som passar ju.
alla andra hjälmar e ju så ruggans små.
Protec protec protec me en frilla som värmer så e de lugnt.... :)

Hjälmar?!
Håller med ovanstående delvis: Frysa om öronen.. Tssss... Eller vad det var...

Jag har, ganska exakt, 0 mm hår & har hittills ALDRIG frusit om öronen i min ProTec. Inte ens i Kittel för ett par år sen, när kvicksilvret kröp ner emot -32 graders-strecket!

Blytung köprekommendation!!!!!

Ride on!

Hjälmar?!
Köp en Scott Freeride Pro! Har en grafitgrå själv. Den är lätt, varm, skön och ser riktigt cool ut. Det enda är väl priset som är lite mycket, 1499:-. Men som sagt det kostar att ligga på topp.

Nu är det bara en månad kvar innan man drar ner till Val d"Isere för att åka skidor i en hel månad. Längtar såååååååå...

Hjälmar?!
BRIKO gör de råaste skidhjälmarna(oxå de bästa). Herminator har flera stycken.

Pro-tec...que...???

Pro-tec lite snowboard...lite...gayblades...lite...gay...!!!

Hjälmar?!
Vilka är Distributör för protec i sverige?

Letar efter bucky lasek versionen och hittar den bara i USA!

Hjälp tack.

EDIT: Ja det är en bump, men är bättre att använda en gammal tråd än att göra en ny.

Senast ändrad:
Hjälmar?!
Thomsson sa:
Vilka är Distributör för protec i sverige?

Letar efter bucky lasek versionen och hittar den bara i USA!

Hjälp tack.

EDIT: Ja det är en bump, men är bättre att använda en gammal tråd än att göra en ny.
tio sekunders google visade att det är Szamer Sport AB, 0304–595 65.

Hjälmar?!
Tackar Lee-nus. Vad sökte du på för ord?

"Protec distributör" hittade inte jag nåt på.

Hjälmar?!
Ingen som har nämnt Giro g10 än?
Den skönaste jag provat. Lätt, snygg och har inställningsmöjligheter.
Öronen är väl det sista man fryser om ovsett vilken hjälm man har? (5 mm hår)

Hjälmar?!
Thomsson sa:
Tackar Lee-nus. Vad sökte du på för ord?

"Protec distributör" hittade inte jag nåt på.
sportregistret ;)

Fredreik sa:
Ingen som har nämnt Giro g10 än?
Den skönaste jag provat. Lätt, snygg och har inställningsmöjligheter.
Öronen är väl det sista man fryser om ovsett vilken hjälm man har? (5 mm hår)
jag skulle tro att de tidigare frågorna om hjälm redan fått svar... det är ju nio år sedan, så...

Senast ändrad:
Hjälmar?!
om du syftar på fullface-hjälmar kan du kolla på skistore.se, de säljer både sweet, poc och giro. alpingaraget har säkert också en del.

Hjälmar?!
tips är att köpa en som sitter åt. De formar sig efter ditt huvud ganska snabbt, så en som kanske känns bara lite tajt i början blir helt perfekt efter 1-2 veckor ;)

Tillbaka
Topp