Hjälmkamera för under 1000-lappen!

bygg en !,köp en ccd kamera och koppla ihop det med valfri MCU förslagsvis en pic32, samt köp en inkapsling med IP-klass anapassat för ändamålet, TADA ! (PIC har väldigt bra exempel kod för t.ex usb om du väljer den typen av överföring)

Några fler förslag på kameror med hyffsad kvalitet under 1000kr?
Bygga själv är för tillfället inget alternativ även om tanken slagit mig...

Tomtefar sa:
Amazon.com säljer ROAM för under 1000 lappen.

Tomtefar sa:
Amazon.com säljer ROAM för under 1000 lappen.

Finns ju den här på oneoff på rea. det dåliga är väl datum och tid står nere i hörnet, går inte att ta bort, kolla slutet på min senaste video så fattar du, annars kan du ju som haellgren säger köpa en contour/gopro från usa

Senast redigerad av en moderator:
EAarup sa:
Finns ju den här på oneoff på rea, min kompis köpte den och är nöjd, bortsett från att datum och tid står nere i hörnet, går inte att ta bort, kolla slutet på min senaste video så fattar du, annars kan du ju som haellgren säger köpa en contour/gopro från staterna.
Edit: såg precis att tråden var 7 år gammal..
Är det mycket komprimerat i filmen? Tyckte kvaliten knappt kvalar in som hyffsad.

Haellgren sa:
Tomtefar sa:
Men då tillkommer väl moms, tull och frakt?
Ship as gift borde gå, 770 spänn kostar den
Räcker det verkligen för att slippa tull o moms? Är lite skeptisk...

Tror jag kommer satsa på ett par goggles med inbyggd kamera, är i behov av båda så.
http://www.interdiscount.ch/idshop/..._Kamerabrille_All-Sport_720p_black/detail.jsf
150chf är rätt nära 1000 sek.

Tomtefar sa:
EAarup sa:
Finns ju den här på oneoff på rea, min kompis köpte den och är nöjd, bortsett från att datum och tid står nere i hörnet, går inte att ta bort, kolla slutet på min senaste video så fattar du, annars kan du ju som haellgren säger köpa en contour/gopro från staterna.
Edit: såg precis att tråden var 7 år gammal..
Är det mycket komprimerat i filmen? Tyckte kvaliten knappt kvalar in som hyffsad.

Haellgren sa:
Tomtefar sa:
Men då tillkommer väl moms, tull och frakt?
Ship as gift borde gå, 770 spänn kostar den
Räcker det verkligen för att slippa tull o moms? Är lite skeptisk...

Tror jag kommer satsa på ett par goggles med inbyggd kamera, är i behov av båda så.
http://www.interdiscount.ch/idshop/..._Kamerabrille_All-Sport_720p_black/detail.jsf
150chf är rätt nära 1000 sek.
Freeride sabbar kvalitén, köp dock inte de där gogglesarna, skitfula och så filmar de bara 720..

Senast redigerad av en moderator:
720p räcker gott o väl anser jag, särskilt mot mina 0p nu. Liksom med digitalkameror är inte antalet pixlar allt. Bildskärmen på min mer än standard-upplösta laptop har dessutom inga 1080p.
Fula är en smakskak, jag kommer ändå inte se dem då de sitter på mitt ansikte :) Ska givetvis testa så de passar först. Tycker det verkar smidigt att inte ha något som sticker ut från hjälmen, bara kameran inte skymmer sikten för mycket. Dessutom har man ju alltid kameran med sig och redo.
Men de är inte tillgängliga förrän om någon vecka, hinner kanske ändra åsikt tills dess.

Tillbaka
Topp