F
flowerpower
Guest
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
tjena, mitt intresse för filmat bara ökar och ökar och känner för att köpa en kamera så snart som möjligt. Saken är det att jag inte vet ett skit om något ang systemkameror så behöver er hjälp.
Snackat med kompisar lite och de rekommenderar Canon Eos 50D, 500D, 550D, 60D och 600D men 60D och 600D känns lite dyra. Allt är ju i princip svindyrt så jag kommer nog satsa på begagnad systemkamera.
Så skulle gärna vilja ha lite tips från er ang 50D, 550D och 500D. skillnader osv.
Kameran kommer till 90% användas till filmning, actionsporter såsom skidor osv. Allt möjligt.
och så behöver jag ett objektiv och där vet jag ännu mindre så där är baa att rekommendera.
har ingen speciell prisklass så det är bara tips jag letar efter.
Om det är något ni vill veta så är det bara och fråga.
tack i förhand
Snackat med kompisar lite och de rekommenderar Canon Eos 50D, 500D, 550D, 60D och 600D men 60D och 600D känns lite dyra. Allt är ju i princip svindyrt så jag kommer nog satsa på begagnad systemkamera.
Så skulle gärna vilja ha lite tips från er ang 50D, 550D och 500D. skillnader osv.
Kameran kommer till 90% användas till filmning, actionsporter såsom skidor osv. Allt möjligt.
och så behöver jag ett objektiv och där vet jag ännu mindre så där är baa att rekommendera.
har ingen speciell prisklass så det är bara tips jag letar efter.
Om det är något ni vill veta så är det bara och fråga.
tack i förhand