Hjälp angående bräd längd.

Raent

Ny medlem
Tjena, nu är det så att min gamla bräda börjar sjunga på sista versen. Den håller på att delas i två delar. Så är behov av en ny bräda, och just nu är min ekonomi inte så bra.
Har hittat en Jeenyus Rental på BT för 1800kr, som är ett väldigt bra pris. Längden på den är dock 156cm. Den har 25cm i midjan, det borde nog funka prima. För min nuvarande brädan har 24,7cm och jag har små fötter.
Åker iprincip bara park. Stora kickar och handrails. Är ingen nybörjare.
Är 175cm lång, väger 68kg. 41 i sko storlek.
Brädan jag har nu är 154cm och det tycker jag är perfekt. Så, kommer jag märka av dom dära extra 2 centimetrarna ?

du kommer kanske mærka av det med 2 cm længre de førsta åken tills du vænjer dig, och lite lite om du kør deepPOW. du kommer nog snarare mærka att den ær bredare och dærmed lite lite lite svårare att få på skær men jag tror inte det ska vara nå problem før dig om du kan åka snowboard som du sæger.
du vænjer dig direkt, och hur som helst så kommer du vara så kåt på att du har ny bræda så du kommer inte bry dig om den ær 2 cm længre och 3 mm bredare tills du vant dig :)

sen så nær du ændå ær igång o skaffar nytt så tycker jag du ska fixa nya bindningar också ifall dina ær mer æn 2-3 år gamla och har gamla vanliga toestraps, fixa några med capstrap/baltimore strap eller några som unions toestraps, då kommer du få bra mycket mer utav din board.

Istället för att gå upp i längd (de e ju faktist en freestylebräda) så kan du ju gå ner till 153 istället, mindre skillnad centimetermässigt och du får en kortare bräda.. o korta brädor har vi väl inget emot, eller?

Sen som Jeenyus (lagom passande namn) skriver så köp nya bindingar också! till exempel Burton Cartel, me like!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp