Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp angående speed turn 2.0
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1092467" data-attributes="member: 59831"><p>Jag skulle nog inte slänga på lättaste lättaste bindningen på dina opinion, även om du har en lätt skida för att vara 108 midja, så kommer du fortfarande ha mycket stighud och mer kontaktyta när du plöjer snö på väg uppför än någon säg sub 100 mm skida som en snorlätt bindning skulle göra sig mer rimlig på. Dvs. om du skulle kunna kvantifiera känslan av en lätt bindnings kraftbesparing i %, så skulle en jävligt lätt bindning kännas mer på smalare och lättare skida än dina carbon opinion. Kör på Vipecen du om du gillar känslan av den !</p><p></p><p>Om du inte har något emot att hosta upp +5k för ett par nya bindningar så ja, Salomons MTN eller ATK raider 12 med spacern under foten är bra sub 400 grammare med broms. Men inte värt när du sitter på Vipecen (enligt mig).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1092467, member: 59831"] Jag skulle nog inte slänga på lättaste lättaste bindningen på dina opinion, även om du har en lätt skida för att vara 108 midja, så kommer du fortfarande ha mycket stighud och mer kontaktyta när du plöjer snö på väg uppför än någon säg sub 100 mm skida som en snorlätt bindning skulle göra sig mer rimlig på. Dvs. om du skulle kunna kvantifiera känslan av en lätt bindnings kraftbesparing i %, så skulle en jävligt lätt bindning kännas mer på smalare och lättare skida än dina carbon opinion. Kör på Vipecen du om du gillar känslan av den ! Om du inte har något emot att hosta upp +5k för ett par nya bindningar så ja, Salomons MTN eller ATK raider 12 med spacern under foten är bra sub 400 grammare med broms. Men inte värt när du sitter på Vipecen (enligt mig). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp angående speed turn 2.0
Tillbaka
Topp