Hjälp att finna kamera

Slweedlen

Ny medlem
Hjälp att finna kamera
Hej jag skulle vilja veta vart man kan finna billiga kameror, alltså såna som man kan sätta fast på hjälpar, skidor eller annat.. eftersom jag är ny i filmbranchen så vill jag ju inte sätta en dyr kamera på en kille som göra backflip.. eller hur :P

tack på förhand

Hjälp att finna kamera
jo jag förstod det, men vad kan en sån kosta? jag vill gärna ha tips på en bra och billig.. om den är billig så kan jag ju köpa flera ifall en går isönder och bra vill jag ju att den ska vara så att det blir fin kvalitet

Hjälp att finna kamera
Slweedlen sa:
jo jag förstod det, men vad kan en sån kosta? jag vill gärna ha tips på en bra och billig.. om den är billig så kan jag ju köpa flera ifall en går isönder och bra vill jag ju att den ska vara så att det blir fin kvalitet
Hur fin bildkvalité är du ute efter? Var har du tänkt att visa filmen, youtube eller datorn/tv?

/Tobias

Hjälp att finna kamera
Cyberphoto har haft helmet-cams förut i alla fall, men om de var så billiga vet jag inte,det beror ju på vad man menar med billigt???

Hjälp att finna kamera
jag hade mest bara tänkt att visa den på typ youtube.. fast vore ju inte fel att kunna visa på tven.

Jo det är ju de med pengar också.. eftersom jag aldrig gjort en skidfilm för så ska jag kanske inte börja med att köpa in en massa utrustning direkt men en headcam hade varit väldigt rolig att leka lite med.. vill ha den så billigt som möjligt

tack

Hjälp att finna kamera
Slweedlen sa:
jag hade mest bara tänkt att visa den på typ youtube.. fast vore ju inte fel att kunna visa på tven.

Jo det är ju de med pengar också.. eftersom jag aldrig gjort en skidfilm för så ska jag kanske inte börja med att köpa in en massa utrustning direkt men en headcam hade varit väldigt rolig att leka lite med.. vill ha den så billigt som möjligt

tack
Det finns 420 linjers kit på den svenska marknaden för runt 1800:- vilket borde kunna matcha dina krav. Då ingår allt förrutom lagringsmedia.
Är du ute efter bättre kvalité än så finns ju 480, 520 respektive 580 linjers kit. Men då blir ju prisbilden lite annorlunda.

Tillbaka
Topp