chrillelille
Aktiv medlem
Hjälp att välja ett par All Mountain-skidor, pliz!
Nu är det dags för nya lagg! Jag körde väldigt mycket i min ungdom men efter 10 år utomlands har det inte blivit så mycket. Drog igång ordentligt i vintras igen och investerade i ett par bättre begagnade Line Prophet 90 186cm (2011). Jag tycker att de är grymma men tror att lite bredare midja och lite mer rocker skulle göra mig gott. Jag kan säga att min teknik kom tillbaka ordentligt under säsongen och jag hade inga problem att hänga på de som säsongat under flera år.
Nu ska jag då välja en ny skida. Jag vill ligga mellan 100-110 cm midja. Jag tror inte jag behöver gå upp i längd utan 180-186cm längd är bra då jag kör lika mycket pist som off pist. Jag tror inte de behöver vara mycket styvare än mina Prophet. Jag kör snabbt, men känner ibland att mina prophets gärna "åker ut/fram lite under mig" när jag inte står på ordentligt framåt. Kan nog vara ovana eller att jag är otränad.
De skidor jag tänkt/kollat på är:
Line Supernatural 100 eller 108. Verkar grymma men få som kan ge mig input. Antagligen så nära mina Prophets jag kan komma?
Line Sick Day 110. Dessa verkar vara en lite mjukare och lättare version av Supernatural?
Extrem Project 100 eller 110 verkar ju jäkligt schyssta.
Hendryx Voodoo eller Purple måste nog köpas begagnade då de är väldigt dyra.
K2 Annex 98 eller 108 Kan inte så mycket om.
Blizzard Bonafide eller Cochise har hört att dessa är väldigt styva?
Rossignol Sin 7 eller Soul 7 verkar intressanta men hört väldigt lite
Detta är ett urval av vad jag kollat på. Vad jag behöver hjälp med:
Vilken skida? Finns det andra som kan passa mig?
Tips på bredd/längd? Jag är 185cm och väger 75kg.
Tack för hjälpen! Jag är så sjukt taggad på att åka nu. Min flickvän håller på att göra slut för att jag pratat för mycket om vinteraktivitet när det varit 30 grader och sol utomhus :D
Nu ska jag då välja en ny skida. Jag vill ligga mellan 100-110 cm midja. Jag tror inte jag behöver gå upp i längd utan 180-186cm längd är bra då jag kör lika mycket pist som off pist. Jag tror inte de behöver vara mycket styvare än mina Prophet. Jag kör snabbt, men känner ibland att mina prophets gärna "åker ut/fram lite under mig" när jag inte står på ordentligt framåt. Kan nog vara ovana eller att jag är otränad.
De skidor jag tänkt/kollat på är:
Line Supernatural 100 eller 108. Verkar grymma men få som kan ge mig input. Antagligen så nära mina Prophets jag kan komma?
Line Sick Day 110. Dessa verkar vara en lite mjukare och lättare version av Supernatural?
Extrem Project 100 eller 110 verkar ju jäkligt schyssta.
Hendryx Voodoo eller Purple måste nog köpas begagnade då de är väldigt dyra.
K2 Annex 98 eller 108 Kan inte så mycket om.
Blizzard Bonafide eller Cochise har hört att dessa är väldigt styva?
Rossignol Sin 7 eller Soul 7 verkar intressanta men hört väldigt lite
Detta är ett urval av vad jag kollat på. Vad jag behöver hjälp med:
Vilken skida? Finns det andra som kan passa mig?
Tips på bredd/längd? Jag är 185cm och väger 75kg.
Tack för hjälpen! Jag är så sjukt taggad på att åka nu. Min flickvän håller på att göra slut för att jag pratat för mycket om vinteraktivitet när det varit 30 grader och sol utomhus :D