Hjälp! bindningar

Viktor_tornberg

Ny medlem
Hjälp! bindningar
Hej jag beställde nyss en bräda (burton clash 151) och ett par bindningar (nitro raiden striker) och nu när jag ska sätta fast dom i brädan så märker jag att det är typ 1mm från att skruvarna ska passa om jag fester 1 skruv så kommer dom andera hålen fel och man får inte in skruvarna..
Nu undrar jag finns det olika sorters storlek på bindningarna? eller är det något annat

Väldit taksam för svar.

Hjälp! bindningar
Bindningarna har olika plattor. Burton kör med ett system som kräver tre hål, inte fyra som nitro har. Förhoppningsvis kan du köpa nya bottenplattor gjorda för burton, brukar gå, annars får du byta ut antingen brädan eller bindningen! Går även att borra egna hål, inte så jättebra bara. Ha det fint!

Hjälp! bindningar
Johan_Ljung sa:
Bindningarna har olika plattor. Burton kör med ett system som kräver tre hål, inte fyra som nitro har. Förhoppningsvis kan du köpa nya bottenplattor gjorda för burton, brukar gå, annars får du byta ut antingen brädan eller bindningen! Går även att borra egna hål, inte så jättebra bara. Ha det fint!
Okej tack så mycket

Hjälp! bindningar
Hej
På Nitros FAQ står det följande:

Do you sell Burton compatible disks?
Your local dealer can provide you with our universal discs, which fit on all common insert patterns.

Så det innebär att du kan få tag på 3-hålsplattor till dina bidningar.

Ride on,

Tillbaka
Topp