Hjälp- Black Diamond starlet skida eller liknande

Hej
Jag letar efter en extremt lätt skida för puderinriktade toppturer. Den ska vara till min fru som är kort och lätt.
Efter mycket letande på nätet har jag hittat Black Diamond starlet som har måtten 156 cm, 132-100-119 och väger bara 2.63 kg per par!
Den verkar inte gå att köpa i Europa eller har någon tips på var?
Är det någon av er där ute som har klämt på skidan?
Finns det några alternativ som är lika lätta och finns i så korta längder?

Tacksam för hjälp

Jag skriver från mobilen, så kan intr kolla, men jag antar du kollat telemark-pyrenees? Gör det annars!

Om det är light is right som gäller har också dynafit en del som skulle kunna vara intressant. Även voile och g3. Kolla wildsnow.com om recensioner, de har mycket lättviktsgrejer :)

Hej
Tack för svaren

xSooLx sa:
Visst ser den fin ut :)
Jag vet att den finns i det stora landet i väster, så nära men ändå på fel sida EU, om jag ska beställa till Sverige blir det tull och moms etc och priset blir sjukt dyrt. Tyvärr har jag inte vägarna förbi Oslo på ett tag i så fall hade det varit lättare.

Vattendroppe sa:
Jag skriver från mobilen, så kan intr kolla, men jag antar du kollat telemark-pyrenees? Gör det annars!

Om det är light is right som gäller har också dynafit en del som skulle kunna vara intressant. Även voile och g3. Kolla wildsnow.com om recensioner, de har mycket lättviktsgrejer :)
Tack. Många bra tips där!! Jag letar vidare.

Trevlig Helg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp