Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp- Blev inte som jag tänkt mig- Ny utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1092023" data-attributes="member: 59831"><p>Det kommer vara natt och dag på hur din åkning kommer te sig med din TLT6 pjäxa mot en vanlig alpin pjäxa vid piståkning. Kanske att en lite lättare och smalare allmountain-skida kan vara mer förlåtande vid piståkning med dina tur-tofflor. </p><p>Jag har i flera år kört en 108 mm lite tyngre turskida (2kg) med lätta men "köttigare" Dynafit Mercury pjäxor, och sedan kompletterade jag med ett par Lange Freetour pjäxor och skillnaden vid piståkning var helt galet stor. Det var en helt ny skida jag åkte på. Sedan är väl Cham 97 en ganska lättåkt/kompetent och allround pist-smiskare eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1092023, member: 59831"] Det kommer vara natt och dag på hur din åkning kommer te sig med din TLT6 pjäxa mot en vanlig alpin pjäxa vid piståkning. Kanske att en lite lättare och smalare allmountain-skida kan vara mer förlåtande vid piståkning med dina tur-tofflor. Jag har i flera år kört en 108 mm lite tyngre turskida (2kg) med lätta men "köttigare" Dynafit Mercury pjäxor, och sedan kompletterade jag med ett par Lange Freetour pjäxor och skillnaden vid piståkning var helt galet stor. Det var en helt ny skida jag åkte på. Sedan är väl Cham 97 en ganska lättåkt/kompetent och allround pist-smiskare eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp- Blev inte som jag tänkt mig- Ny utrustning
Tillbaka
Topp