HJÄLP; Cartel -09 EST med Joystick -12?

Hej Freeride.

Nu är jag sjukt nära att ge mig på en McGyver-lösning på detta problem, tänkte bara kolla om det finns någon tech-guru här som vet om det finns en bättre lösning, eller som har synpunkter på om detta kommer att fungera eller inte...

Mitt problem är alltså att jag fått tag på en Joystick av årets modell samt ett par Cartels från -09 och att dessa inte verkar vara kompatibla?

Om jag skulle använda de gamla vita skruvarna som är smalare så kommer det att glappa i Channeln? Lika med risk att hela channeln går sönder i värsta fall, samt risk att bindningen inte sitter kvar på sin plats vid påfrestning?

Nu har jag ju redan ett gäng svarta Channel skruvar som passar till brädan men inte till bindningen. Problemets kärna är dock att den gängade delen som sticker upp ur Channeln är för bred för att passa i EST-"rännan"!!

Det ser dock ut som att man skulle kunna fila lite på insidan av EST-"rännan" på mina Cartels och få det att fungera? Bindningen fick jag sjukt billigt på en Stadium Outlet, och det är nog försent att lämna tillbaka den.. har slängt kartongen dessutom.. (Finns alltså en ekonomisk aspekt på mitt problem, jag vill inte köpa nytt och skulle knappast få några pengar för dessa om jag försöker sälja dom begagnat?)

Så..

SKa jag gå loss med filen på insidan av EST-rännan och försöka få det att funka? Har jag missat nåt alternativ, och kommer det att funka tror ni?

lyft plupparna som är i början (närmast mitten) på varje ränna, ta ut inserten, och fixa detta med ett konverteringskit som finns att köpa hos din närmsta snowboard-langare.

Edit: länk

Senast ändrad:
Jaha, och nu ser jag ju efter lite lätt research att det ska finna ett M6 transition-kit. Ber om ursäkt för trådstartsidiot. =) Tur att jag inte började fila.

vad du än gör, släng inte bort de svarta gummibeläggen som kommer med, vet inte hur många som har kommit in i snowboardshoppen och frågat varför bindingarna inte passade rätt. de nyare brädorna har bredare/vidare channel, så om du inte använder gummibeläggen till bindningarna kommer de inte sitta rätt, :D

Tillbaka
Topp