Hjälp en storfotad snubbe få tag på pjäxor (307 mm innermått)

Bigfeet

Medlem
Hej, jag är en storfotad student i sina bästa dar som ska upp till Sarek vecka 15 för att prova på topptur. Är super taggad, märkte dock till min förtvivlan att mina fötter är rätt så stora... 307mm lång, uthyrningsbutikerna som vi har snackat med verkar diskriminera folk med stora fötter alternativt att det kanske inte är så lönsamt att ha pjäxor till dessa. Är det någon som vet på var man kan hyra pjäxor som man gå på tur med i storlek 30.5? Alternativt var man kan köpa? (är dock en student med begränsade ekonomiska resurser så att köpa pjäxor för nypris vore skönt om man kunde slippa). Startar bilresan i Lund med stopp i Göteborg, Stockholm och Arvidsjaur innan vi kommer till Sarek så kommer att leta i dessa trakter.
Hur gör ni andra som har gigantiska fötter?? Någon som vill sälja vidare dem?
Tipps uppskattas!

Tldr: Letar efter toppturspjäxor i storlek 30.5 eller större.

Härlig resa! Lever själv livet på stor fot, ca 31cm här också. Blivit ledsen över samma anledning när det varit på tal om att hyra pjäxor. Köpte mina på Udens Sport i Göteborg, hade ett par stycken att välja mellan dessutom. Känns som att både de och Skistore är ganska så välsorterade så rätt storlek lär du kunna få, men då är det ju fullpris ännu. Där är iallafall två ställen i Gbg där du med god chans kan hitta något att köpa.

Härlig resa! Lever själv livet på stor fot, ca 31cm här också. Blivit ledsen över samma anledning när det varit på tal om att hyra pjäxor. Köpte mina på Udens Sport i Göteborg, hade ett par stycken att välja mellan dessutom. Känns som att både de och Skistore är ganska så välsorterade så rätt storlek lär du kunna få, men då är det ju fullpris ännu. Där är iallafall två ställen i Gbg där du med god chans kan hitta något att köpa.
Haha, skönt att veta att det görs pjäxor i vår storlek, ska försöka hinna förbi Udens och skistore och se vad de har att erbjuda! Tack för tippset!!

Senast ändrad:
Om du ska till Sarek så gissar jag att det inte handlar om att prova enbart en dag. Att hyra hel utrustning i en vecka kan kosta en hel del. Då skulle åtminstone jag överväga att köpa en begagnad setup för några kronor till.

Om du klarar dig på strl 30.5 så finns det mesta att finna, även de riktigt lätta alternativen (typ Dynafit PDG eller TLT-serien). Men de flesta mer utförsorienterade pjäxor finns hela vägen upp till 31.5.

Om du ska till Sarek så gissar jag att det inte handlar om att prova enbart en dag. Att hyra hel utrustning i en vecka kan kosta en hel del. Då skulle åtminstone jag överväga att köpa en begagnad setup för några kronor till.

Om du klarar dig på strl 30.5 så finns det mesta att finna, även de riktigt lätta alternativen (typ Dynafit PDG eller TLT-serien). Men de flesta mer utförsorienterade pjäxor finns hela vägen upp till 31.5.
Precis! Tanken är iaf 5 skiddagar, men det börjar luta mot att köpa ett par pjäxor!

Tillbaka
Topp