Hjälp en vilsen tjej i skiddjungeln :)

Slalomtjej88

Ny medlem
Tror ni att denna skida http://www.ekosport-shop.se/rossign...-1-28342.html?CatalogID=N1&CategoryName=N1001

Rossignol Pursuit 13 carbon skulle kunna passa mig?

Jag är tjej 165 cm och väger 55 kg. Har tävlingsåkt i min ungdom men slutade för nästan 15 år sedan. Jag gillar att åka ett mellanting mellan slalom och storslalomsväng i blå/röda backar i lagom hög fart. Är väl relativt duktig men långt ifrån tävlingsåkare nu för tiden.

Ska även åka med litet barn from nästa år så det är ju bra om de passar även till detta.
Är rädd att denna skida är för mjuk för mig, vad tror ni?
Har snöat in på någon av Rossignol pursuit skidorna så ni får gärna ge förslag på en annan av dessa som skulle vara bättre isf. :)

En till fråga: är ekosport-shop.se säkert att handla från?

Skulle bli sååå glad om många vill försöka hjälpa mig!!

Allt är relativt, de beror lite på hur"aggresivt" du vill åka när du inte med barnet:) om du vill stå på lite mer kan jag med handen på hjärtat även rekomedera Rossignol Hero Elit LT (antingen med carbon förstärkning eller metall förstärkning(TI)) har testat båda och det är inte jättestor skillnad mellan dom. Det jag tyckte var att TI modellen fick man lite mer tryck ut ur svängen. Så vill du ha en snäppet vassare skida så skulle jag köra på heron :)

Har handlat två par skidor från ekosport och det har fungerat bra. Det enda är väl att de inte har de bästa embalagen men inga av skidorna var skadade i alla fall. Har även en kompis som har beställt därifrån utan problem.

Tack så mycket för era svar. Ang Hero Elite LT så tror jag att denna skida är alldeles för hård för mig då jag är ganska lätt och inte superduktig längre. Det är ju trots allt en värstingskida.

Vet du (RWD) vad frakten på denna sida brukar kosta? Hur lång levtid ungefär?

Någon mer som kan säga något om skidan jag funderar över? :) Läst på i flera dagar men blir inte klok på detta, man vill ju bli nöjd med sitt köp :)

Senast ändrad:
200kr i frakt och c:a 5dgr leveranstid har jag för mig. Sen är det hemleverans, så det kan vara smart att välja leverans till jobbet om man inte är hemma på dagarna. Man kan hämta hos posten dan efter om du inte var hemma vid leveransförsöket.
Om du kan hitta Åkaskidors skidtest så tycker jag den brukar ge ganska bra hjälp, om nu de skidorna finns med i deras test.

Jag har ingen erfarenhet av skidorna. Däremot kan jag säga att det fungerar fint att beställa från ekosport. Dom har en bra kundsupport i Sverige också.

Snödjup

Tillbaka
Topp