e-beth
Ny medlem
hjälp för köp av MTB
Hej på er,
Ska införskaffa en MTB så fort jag får min nästa lön och tänkte ta hjälp av er för att inte bli "pålurad något skumt"
Jag vill ha en rejäl träningscykel för skogen.
Vill använda den på alla diverse stigar och underlag såsom stock, sten, grus och gyttja. Köra allt från hårda backträningspass till hopp&skojj lek. Dvs, cykeln kommer att användas flitigt.
Funderar även på att börja tävla lite smått när man fått igång teknik & kondition.
Jag har ca 10.000kr att spendera men kan tänka mig att gå upp i pris ifall det är "nödvändigt". Hoppas kunna hitta en
cykel från föregående säsong till rabatterat pris.
Har ni tips på märken/modeller/prestanda/storlek??
Jag är 174cm lång och väger ca 70kg. Kör aggressivt och vurpar ogärna men ofta.
tack på förhand
/elisabeth
Ska införskaffa en MTB så fort jag får min nästa lön och tänkte ta hjälp av er för att inte bli "pålurad något skumt"
Jag vill ha en rejäl träningscykel för skogen.
Vill använda den på alla diverse stigar och underlag såsom stock, sten, grus och gyttja. Köra allt från hårda backträningspass till hopp&skojj lek. Dvs, cykeln kommer att användas flitigt.
Funderar även på att börja tävla lite smått när man fått igång teknik & kondition.
Jag har ca 10.000kr att spendera men kan tänka mig att gå upp i pris ifall det är "nödvändigt". Hoppas kunna hitta en
cykel från föregående säsong till rabatterat pris.
Har ni tips på märken/modeller/prestanda/storlek??
Jag är 174cm lång och väger ca 70kg. Kör aggressivt och vurpar ogärna men ofta.
tack på förhand
/elisabeth