hjälp med allroundskidor!

helsing

Ny medlem
tjena!

Nu är det såhär att jag tänkte köpa nya skidor, vill ha ett par allround-skidor som funkar för det mesta, har tittat runt lite och hittat ett par lagg som verkar passa mig perfekt nämligen armada el ray. https://www.freeride.se/review/view.php?id=4720

är dom värda pengarna eller borde jag satsa på ett par andra? budgeten ligger runt 4-5000 kr!

vill gärna höra av folk som testat armadaskidorna också!

Ta och lista lite info om dig själv, storlek, vad du gillar, hur du åker etc. Mer är bättre än mindre.

Utter sa:
Ta och lista lite info om dig själv, storlek, vad du gillar, hur du åker etc. Mer är bättre än mindre.
För lite forumvana antar jag :)

195 cm lång
95 kg

jag gillar alla typer av åkning, det av allroundskidorna, jag försöker åka så blandat som möjligt hela tiden. jag är en medelåkare så det är inga avancerade hopp eller extrema lines i pudret heller.

Senast ändrad:
Utan att veta säkert så tror jag att El Rey kan vara aningens för klen för din kroppsbyggnad då de är Armadas enklare modell.

okej, jag ska kolla upp detta. har du något annat tips som är jämförbara med el ray?

tack för hjälpen!

Antar från ditt info att du vill ha en skidasom inte är för mjuk eller hård runt 185cm som funkar till allt och har mellan 90-100mm midja.
T ex:
Armada ARV 185cm
Dynastar Big Trouble 186cm
K2 Seth 179/189cm
K2 Kund Fujas 179/189cm
Rossignol S5 BC 185cm
Völkl Bridge 185cm
är några tips som alla finns billigt på nätet. Valde bara bland twintips nu, finns några fler om du inte behöver det.

Tillbaka
Topp