Hjälp med Bindning

Heke

Medlem
Hjälp med Bindning
Tjenare

har tänkt att införskaffa mig närsta års Armada JJ när den kommer men vet ej vilken bindning jag ska
ha. Har funderat på att köpa en randone. Vad är fördelarna med en randone jämtemot en vanlig bindning.
alla tips hjälper
jag är 185 och väger 70kg

Senast ändrad:
Hjälp med Bindning
Fördelarna jämfört med en vanlig är att en randonnée-bindning glappar... Det var väl allt tror jag. Om du nu inte köper en Baron eller Duke... Rando-bindningar är väl inte så jäkla lämpade för BC-jibb heller, så antingen får du kolla på vanliga bindningar, eller annan skida, för det finns bättre lämpade skidor om du inte kommer jibba alls...

Hjälp med Bindning
Baron och Duke är de bindningar som kommer funka för vanlig åkning, de till skillnad mod "klassikerna" kommer inte bli sladdriga på samma sätt. Så det är dom jag rekommenderar, dock urusla som jibbindningar...

Hjälp med Bindning
Köp vanliga bindningar.
Om man inte vet vad fördelarna med en randonnéebindning är har man förmodligen heller inget behov av en.

Hjälp med Bindning
köp vanliga bindningar typ som marker jester, en väldigt bra bindning. och om du ska på tur så är de bara att dr på sig turryggan!

Senast ändrad:
Hjälp med Bindning
när jag snackar om fördelar och nackdelar med en randone bindning så menar jag ju inte att den e lös i hälen. De jag vill veta är om de funkar som bc jibbing och hur mycke de klarar av jämtemot en vanlig. finns det någon som är mer lämpad för bc jibbing??

jag ber om ursäkt om att jag var oklar

Senast ändrad:
Hjälp med Bindning
Ska du både tura och BC-jibba finns två alternativ:

1. Dukes

2. Vanliga bindningar + alpine trekkers.

Naxo, fritschis mfl lämpar sig inte för att jibba med.

Hjälp med Bindning
Carled sa:
Baron och Duke är de bindningar som kommer funka för vanlig åkning, de till skillnad mod "klassikerna" kommer inte bli sladdriga på samma sätt. Så det är dom jag rekommenderar, dock urusla som jibbindningar...
Varför urusla som bc-jibbing bindning för? Samma uppbyggnad som Jester ju!!

//H

Hjälp med Bindning
Hasse sa:
Carled sa:
Varför urusla som bc-jibbing bindning för? Samma uppbyggnad som Jester ju!!

//H
Mer plast, högre höjd, mer vikt... Knappast grundelementen för en god jibb-bindning. Funktionsmässigt fungerar de bra, men jag tror många andra bindningar skulle göra jibbandet roligare och enklare... Men om det nu skall jibbas och turas med samma skida är det nog STH16 och Trekkers som jag rekommenderar.

Hjälp med Bindning
Vad är det för skildnad på Baron Duke egentligen.
Funderar på ett par randonebindningar väger 90 pannor och undrar om de håller för mig.
Eder
OldGen

Hjälp med Bindning
Skillnaderna mellan Baron och Duke är i stort sett samma som mellan Jester och griffin. DIN skalan, Jester och Duke kör upp till 16 medans griffin och baron kör upp till 12.

Oldgen, ska du köpa några så köp Duke, du är för stor för baron.

Hjälp med Bindning
Tyvärr ingen hjälp, men jag har samma intresse... Trekkers är ju snordyra nuförtiden, ngnstans måste de finnas billigare...

Hjälp med Bindning
Carled sa:
Tyvärr ingen hjälp, men jag har samma intresse... Trekkers är ju snordyra nuförtiden, ngnstans måste de finnas billigare...
Finns rätt många beggade som bara är använda enstaka gånger... Fanns förra o förrförra året iaf tack vare duken

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp