Hjälp med Boots och Bindningar

Syrdi

Medlem
Tjeenare, har åkt snowboard i en säsong nu, fick min brors Burton cruizer wide bräda med bindningar och skor till.

då bootsen är alldeles för stora för mig (ca 45-46) så va ja och kollade på nya igår.. provade ett par burton shaun white boots - http://images.the-house.com/burt-sw-boot-blk-08.jpg

Sa till killen som hjälpte mig att ja har ca 42-43 i skostorlek så han tyckte att ja skulle prova ett par nior.. tog ett tag innan man kom i dom då dom har ett grymt hälgrepp.. men jag tyckte att dom kändes för små.. för tårna tog i längst fram. men han sa att han rekomenderar att köpa lite för små skor då dom blir större när man har använt dom?

Sen tror jag då även att bindningarna jag har är för stora om jag köper nya boots,, någon som har förslag på burton bindningar till ett bra och ganska billigt pris? åker mest pist nu för att lära mig men kommer nog hamna i parken

Tacksam för all hjälp. mvh.

Omöjligt för någon att svara på hur dojorna sitter på din fot, självklart töjer sig skorna men det innebär inte att du ska köpa för små för det. Köp ett par som sitter skönt på foten om som du känner klämmer åt på alla dom rätta ställena, pröva massa olika modeller och olika storlekar.

Bra billiga burton bindningar - Custom

Jag brukar dock gilla att mina tår nuddar längst fram i bootsen, det är ju från person till person.
Mina burton poacher boots funkar perfekt, mjuka och sköna.
När man kommer till bindningar så skulle jag inte köra på burton bindningar, kolla unions bindningar istället.

magnusericsson sa:
Jag brukar dock gilla att mina tår nuddar längst fram i bootsen, det är ju från person till person.
Mina burton poacher boots funkar perfekt, mjuka och sköna.
När man kommer till bindningar så skulle jag inte köra på burton bindningar, kolla unions bindningar istället.
okej, men passar inte bara burton bindningar på burton snowboard eller är jag ute och cycklar? :S vad är den stora skillnad på bindningarna som gör att dom kostar allt från ca 1500-3000?

OOi sa:
om bootsen och bindningarna är så mkt förstora för dig, tycker du inte att brädan är för bred då?
tycker brädan är alldeles lagom.. har ju iofs inte åkt på så mycket mer än den.. men sko storlek 43-44 är väll på gränsen att man ska gå över till wide? tycker den är stabil och bra och inte alls svår att hantera faktiskt.. enda är att bootsen är för stora då.

en del bindningar behöver man en disk till för att dom ska passa på burton, unions bindningar passar med sin original disk på burton. själv tycker jag union gör bättre bindningar än burton. :P

burton har två slags modeller på bindningar, två slags diskar. du har est. systemet där du sätter fast bindningen i en skåra i brädan, sen har du vanliga diskar med skruv. burtons brädor har gängorna placerade lite annorlunda än andra märken men till bindningarna har jag för mig att det följer med två slags diskar, en trehålig (burton) och en vanlig fyra

Tillbaka
Topp