Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med dynafitbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 813225" data-attributes="member: 13863"><p>Som Blide föreslår, du hittar det mesta om Dynafit på Wildsnow. </p><p></p><p>I teorin är det enkelt att köpa skidpjäxor. Du mäter din fot. Är den 27,5 cm ska du ha en pjäxa som har storlek 27,5!</p><p></p><p>Åtminstone är det en bra början ... i praktiken kan det dock skilja en hel del mellan två olika modeller i 27,5 även om längden förhoppningsvis är densamma. Du måste helt enkelt prova för att hitta en pjäxa som passar bredd, höjd, vader mm .mm på just dina fötter. Tyvärr finns det bara en handfull butiker i landet som har Dynafitkompatibla skor. De jag känner till är (men det finns säkert fler):</p><p></p><p>www.areaventyr.se</p><p>www.alpint.com</p><p>www.alpingaraget.se</p><p>www.skistore.se</p><p></p><p>Någonstans har jag sett en matris som visar längden på Dynafitskor i olika storlekar. Minns bara inte var ... Mina Dynafit Titan i 28,5 är 322 mm om det kan vara till någon hjälp. Ett par 27,5 borde då ligga omkring 312 mm (men det är inte helt säkert)!</p><p></p><p>Korrekt längsinställning av häldelen är mycket viktig för att bindningen ska fungera korrekt. På comfortbindningarna ska det vara 6 mm mellanrum mellan skon och häldelen (i överkanten) när skon sitter fast i skidläge!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 813225, member: 13863"] Som Blide föreslår, du hittar det mesta om Dynafit på Wildsnow. I teorin är det enkelt att köpa skidpjäxor. Du mäter din fot. Är den 27,5 cm ska du ha en pjäxa som har storlek 27,5! Åtminstone är det en bra början ... i praktiken kan det dock skilja en hel del mellan två olika modeller i 27,5 även om längden förhoppningsvis är densamma. Du måste helt enkelt prova för att hitta en pjäxa som passar bredd, höjd, vader mm .mm på just dina fötter. Tyvärr finns det bara en handfull butiker i landet som har Dynafitkompatibla skor. De jag känner till är (men det finns säkert fler): www.areaventyr.se www.alpint.com www.alpingaraget.se www.skistore.se Någonstans har jag sett en matris som visar längden på Dynafitskor i olika storlekar. Minns bara inte var ... Mina Dynafit Titan i 28,5 är 322 mm om det kan vara till någon hjälp. Ett par 27,5 borde då ligga omkring 312 mm (men det är inte helt säkert)! Korrekt längsinställning av häldelen är mycket viktig för att bindningen ska fungera korrekt. På comfortbindningarna ska det vara 6 mm mellanrum mellan skon och häldelen (i överkanten) när skon sitter fast i skidläge! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hjälp med dynafitbindning
Tillbaka
Topp