hjälp med goggles till min glasögonprydde far

Min pappa har problemet att han har svårt att se med sina glasögon när han åker skidor. Jag har sagt till honom att det finns (rätta mig om jag har fel) goggles som är gjorda för att kunna ha ett par glasögon till. Han ger mig då svaret att han redan "prövat" en massa goggles och att dessa bara immat igen (självklart har dessa goggles inte varit gjorda för att ha glasögon till).

Så, hjälp mig att bevisa för honom att det finns goggles till glasögonprydda. Ge mig egna erfarenheter. Är det som han säger att alla bara immar igen? :)

En liknande tråd finns redan så jag ska skriva det jag skrev i den.

Jag tror att det finns goggles med skärpa, alltså så att han inte behöver ha glasögon under. Jag har sett på någon glasögon affär att dom hade några adidas och quicksilver goggles, det borde finnas eftersom det finns slipade simglasögon också :P Finns det simglasögon borde det finnas goggles, eftersom det är nog en större marknad. Men gå till ett glasögonställe och hör med dom.

Min pappa har crossgogglar som är till för att ha glasögon i,när han åker skidor, dom funkar perfekt och har aldrig immat igen. Det finns säkert skidglasögon som man kan ha glasögon i och dom funkar säkert bättre än crossglasögon som är till för cross.

finns ett par på top12 tror jag,stalefish heter dom. är inte säker på att det är just den sidan men dom kunde iaf ta med till optikern och få glas med sin egen styrka satt fast i gogglesen ( nytt ord?). skickar med bild :
001PageStalefishL.jpg

Tillbaka
Topp