Hjälp med hjälmköp!

Deivan

Ny medlem
Hjälp med hjälmköp!
tjo. behöver hjälp med en sak .. först och främst har jag kollat på en hjälm http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_33&products_id=566 Den enda storlekn som finns är XL (59-60) cm. jag tror det kommer att bli förstort . för mitt huvud mäter 57 cm. Kör med både mössa och utan under.

SEn vill ja ha hjälp med att finna en annan fin hjälm för ca 500-700 rikstaler. Helst mörk.
Vad tycker ni?

/// MR.Deiv

Hjälp med hjälmköp!
Du måste prova hjälmen du köper.Väldigt noga med att hjälmen passar just ditt huvud.olika människor har olika huvudform.En hjälm som passar någon annan kan vara helt fel för dig

Hjälp med hjälmköp!
Håller med ovan^, jag hade aldrig beställt en hjälm utan att prova den. Det är ju viktigt att en hjälm sitter riktigt bra och det lär nog bli svårt om du ska köpa från inet...

Hjälp med hjälmköp!
ALPINBUTIK sa:
Du måste prova hjälmen du köper.Väldigt noga med att hjälmen passar just ditt huvud.olika människor har olika huvudform.En hjälm som passar någon annan kan vara helt fel för dig
Precis! Passar den inte kommer du inte använda den pga huvudvärk osv....
Mössor, goggelstraps, bandanas, burkor och annat tjafs hör inte heller hemma under en hjälm.. Inte om man har hjälmen för att skydda sig iaf

Tillbaka
Topp