Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med längd på Line influence 105
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 937361" data-attributes="member: 12152"><p>Jag är ungefär lika stor som du med mina 181cm och 77kg. Jag hade valt 186:an med tanke på vilken modell det är. Den är lite för smal och har för lite rocker för att fungera i kort längd. </p><p></p><p>För ett par säsonger sedan hade det varit helt givet att du skulle ta den långa, men nu på senare år har det kommit en del skidor som jag har tyckt varit riktigt bra i längder neråt 180, eller i vissa fall tom lite under (åker för tillfället på 178cm Icelantic Keeper tex, som jag aldrig någonsin hade köpt i den längden om jag inte hade testat den innan). Völkl Shiro är ett annat exempel liksom K2 Sidestash, där jag i båda fallen har gillat den längd som är ett steg ner från den längsta (183 istället för 193 i Shiro och 181 istället för 188 för K2:n). Men i dom allra flesta fall så är den optimala längden för mig mellan 185-187 någonstans och har så varit i många år. När det gäller Line har jag inte kört 105:an, men förra årets Prophet 115 är snarlik årets Influence 115 och har förmodligen en liknande karaktär. Där är det 186 som gäller tveklöst och jag tror att det är samma med 105:an. 186cm är utgångspunkten om du inte kan testa båda. Det är en riktig chansning att ta den korta och risken för att den känns på tok för liten är överhängande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 937361, member: 12152"] Jag är ungefär lika stor som du med mina 181cm och 77kg. Jag hade valt 186:an med tanke på vilken modell det är. Den är lite för smal och har för lite rocker för att fungera i kort längd. För ett par säsonger sedan hade det varit helt givet att du skulle ta den långa, men nu på senare år har det kommit en del skidor som jag har tyckt varit riktigt bra i längder neråt 180, eller i vissa fall tom lite under (åker för tillfället på 178cm Icelantic Keeper tex, som jag aldrig någonsin hade köpt i den längden om jag inte hade testat den innan). Völkl Shiro är ett annat exempel liksom K2 Sidestash, där jag i båda fallen har gillat den längd som är ett steg ner från den längsta (183 istället för 193 i Shiro och 181 istället för 188 för K2:n). Men i dom allra flesta fall så är den optimala längden för mig mellan 185-187 någonstans och har så varit i många år. När det gäller Line har jag inte kört 105:an, men förra årets Prophet 115 är snarlik årets Influence 115 och har förmodligen en liknande karaktär. Där är det 186 som gäller tveklöst och jag tror att det är samma med 105:an. 186cm är utgångspunkten om du inte kan testa båda. Det är en riktig chansning att ta den korta och risken för att den känns på tok för liten är överhängande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med längd på Line influence 105
Tillbaka
Topp