Hjälp med longboardköp

Feelx

Ny medlem
Hjälp med longboardköp
Jag har åkt skateboard nu i 1 år och känner att åka är lite mer min grej. jag har testat mina kompisars longboards och tycker det är roligt.

tänkte köpa Randal 180mm truckar med Retro Zigzags.
brädan var planer på att bygga själv med 3 lager (4mm) björkplywood

låter detta som en bra ide för en bra longboard?

Hjälp med longboardköp
om du inte är säker på att bygga en egen bräda tycker jag det är mycket bättre att köpa en bräda istället. Randal truckarna är riktigt fina, har såna själv och hjulen har en kompis och han tycker dom är riktigt bra!

Hjälp med longboardköp
Truckarna är finfina, stabila och relativt lättsvängda. Retro zigzags låter också som en bra idé. Du har en riktigt fin setup där. Att bygga brädan själv är helt och hållet rätt idé och dessutom inte alls svårt. Jag har själv byggt mig en som jag är mycket nöjd med. Totalt går det väl på under 400kr med grip, lite beroende på storlek på brädan.
Jag byggde också min i 3 lagers 4 mm björkplywood. Skönt och lätt men flexar inte mycket. Vill du ha flex rekommenderar jag 2 lager 4mm björkplywood och 1 lager glasfiber. Detta kommer göra din bräda sjukt slitstark och ge gött flex. Dock kostar det lite mer.

Men ta några plankor du har hemma, bygg en form och börja pressa brädan. Såga ut din form och skruva på truckarna. Så enkelt är det.

Hjälp med longboardköp
shit, låter kanonbra asså, hjulstorlek beror på hur stor brädan ska bli haha :P
gör du en shortboard ska du klart köra på 66, gör du en lite "vanligare" (90-100 cm) bör du köra med 70, eller 75!

Hjälp med longboardköp
Feelx sa:
Jag har åkt skateboard nu i 1 år och känner att åka är lite mer min grej. jag har testat mina kompisars longboards och tycker det är roligt.

tänkte köpa Randal 180mm truckar med Retro Zigzags.
brädan var planer på att bygga själv med 3 lager (4mm) björkplywood

låter detta som en bra ide för en bra longboard?
Hade också tänkt köpa mig en longboard, skulle ha den till cruising men vet inte var jag ska leta. hade tänkt mig en mellan 30-40" och gärna under tusenlappen, det är allt budgeten tillåter. Finns det nån med hyfsad kvalitet??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp