hjälp med mts-filer

rydbec-k

Ny medlem
hjälp med mts-filer
tjena! Jag har en canon HD kamera som sparar i mts-filer. har försökt öppna dessa i diverse olika redigeringsprogram men lyckas inte. Har också försökt konvertera om filerna till AVI men de pajjar kvaliteten totalt.. någon som vet och vill dela med sig sina kunskaper om hur jag ska göra? det känns som jag är helt ute och cyklar

Senast ändrad:
hjälp med mts-filer
MTS är ett sjukt komprimerat filformat, och är inget du kan jobba i vid redigering. Det krävs för mycket datorkraft för att lösa alla de algoritmer som informationen är inlindad i. Följde det inte med något program till kameran? Har för mig att det ska göra det, samt att programmet ska konvertera filerna till önskat format med önskat codec.

Att du konverterar till avi säger väldigt lite, eftersom du inte berättar vilket codec du använder?
Jag kör själv Mac och använder AIC, Apple Intermediate Codec (http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Intermediate_Codec). Det är ett codec som konverterar, eller rättare sagt "framkallar" dina mts-filer till fullstora filer utan kvalitétsfölust. Det krävs dock mycket hårddiskutrymme så jag rekommenderar en stor extern FW800-disk. Och sen en Mac då förstås.

Vet inte vad det finns för motsvarande codecs till Windows, det får andra svara för.

Tillbaka
Topp