Hjälp med nya "jib" pjäxor.

SannaPulsen

Ny medlem
Hejsan jag har tröttnat på mina pjäxor jag har nu för att jag får ont i foten och dom känns inte sköna att åka i parken med. Jag var på intersport idag och testade Salomon spk och må säga att dom är sjukt sköna men tyvär lite dyra :( Vet ni experter några "jib" pjäxor för typ 1000kr? Jag är 14år och växer ganska mycket just nu så det känns inte så bra att köpa ett par dyra som jag måste ersätta nästa år för dom är för små ): Min fot är 24cm det känns viktigt att veta.

väldigt omöjligt att hitta ett par nya pjäxor idag..
titta blocket osv. jag kör med ett par full tilt hot dogger och är rikrigt nöjd med dom ( lite dyra dock)
men satsa på begagnat tills dina fötter växt klart:)

J_Gabrielsson sa:
väldigt omöjligt att hitta ett par nya pjäxor idag..
titta blocket osv. jag kör med ett par full tilt hot dogger och är rikrigt nöjd med dom ( lite dyra dock)
men satsa på begagnat tills dina fötter växt klart:)
okej, jag har en fråga också ska man köpa pjäxor som är lika långa som ens fot? när jag testade Spk idag tyckte jag 26 satt bra men det kanske är förstort?

Du vet att de "ska" typ kännas försmå när du testar dom i butik va? Eftersom pjäxorna formas efter din fot när du använder dom..

Du vet att de "ska" typ kännas för små när du testar dom i butik va? Eftersom pjäxorna formas efter din fot när du använder dom..

jerrylagerlund sa:
Du vet att de "ska" typ kännas för små när du testar dom i butik va? Eftersom pjäxorna formas efter din fot när du använder dom..
nej det visste jag faktiskt inte, det kändes typ så när jag testade 25 så dom kanske är perfekta? :P

Skulle behöva lite hjälp också.
Har inte åkt så länge men har börjat få benhinne inflamation av mina
Pjäxor (mest troligt). Finns det nått
Man kan göra för att motverka det eller är det nya pjux dom gäller ?

Johannes_P sa:
Hasse_Lindborg sa:
PatrikLundin sa:
Kolla begagnat också, du kan få mer för pengarna :)
och en innesko som inte är anpassad för din fot... Så det var ett dumt förslag tycker jag...
Det är väll bara att värma upp inneskon så den "sväller" och sen spänna på sig pjäxorna, så är ju det problemet löst..
Oki är det att bara värma inneskon? Det visste jag inte. (har bara jobbat med det ett par år.)

Skall ja lära dig lite nu då. Inution inneskon kan man värma och forma om 3-7 gånger men ingen annan innesko.

Om du inte formgjutit pjäxan spelar det ju ingen roll, har köpt begagnade pjäxor två senaste paren, de har suttit bättre än nånsin. Passar den så passar den, så nej det behöver inte vara ett dumt förslag...

PatrikLundin sa:
Om du inte formgjutit pjäxan spelar det ju ingen roll, har köpt begagnade pjäxor två senaste paren, de har suttit bättre än nånsin. Passar den så passar den, så nej det behöver inte vara ett dumt förslag...
SorrY men nu har du helt fel. Varför kan jag berätta när jag inte är på telefonen.

Tillbaka
Topp