Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hjälp med på 360 snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lindberg87" data-source="post: 615808" data-attributes="member: 89400"><p>menar du backside eller frontside snurr? jag tycker det är lättare med frontside så testa med det istället om du nu kör backside snurrar.. Frontside : när du snurrar med magen först, backside : med ryggen först.</p><p></p><p>När du kommer in på hoppet så börjar du vid slutet av kicken att skära på hälen med bakre benet (hälskär) på så sätt så blir det ungefär som en sladd i snurren. Ha med dig rotation från kroppen när du lämnar hoppet och titta över axeln. Skulle du bara komma ca 270 grader med snowboarden så kan du hjälpa att ta landningen med att rotera höften (ungefär som en shifty) för att sedan stompa snurren.</p><p></p><p>Testa att prova först innan du tar hoppet med att öva lite frontside 180 på marken. När du klarat detta utan problem så kan du testa skära en 360 och snurra (hälskär) Nu menar jag åkandes på en ungefär grön backe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lindberg87, post: 615808, member: 89400"] menar du backside eller frontside snurr? jag tycker det är lättare med frontside så testa med det istället om du nu kör backside snurrar.. Frontside : när du snurrar med magen först, backside : med ryggen först. När du kommer in på hoppet så börjar du vid slutet av kicken att skära på hälen med bakre benet (hälskär) på så sätt så blir det ungefär som en sladd i snurren. Ha med dig rotation från kroppen när du lämnar hoppet och titta över axeln. Skulle du bara komma ca 270 grader med snowboarden så kan du hjälpa att ta landningen med att rotera höften (ungefär som en shifty) för att sedan stompa snurren. Testa att prova först innan du tar hoppet med att öva lite frontside 180 på marken. När du klarat detta utan problem så kan du testa skära en 360 och snurra (hälskär) Nu menar jag åkandes på en ungefär grön backe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
hjälp med på 360 snowboard
Tillbaka
Topp