hjälp med pjäxor?!

sebbster

Ny medlem
hjälp med pjäxor?!
tjenare alla, jag är hyfsat ny inom sporten men jag har tittat på pjäxorna Head mojo hf, tänkte mig en pjäxa som går både offpist och pist, är det bra? någon som kan hjälpa mig med något bra förslag annars? tack på förhand!

hjälp med pjäxor?!
som jag säger till alla andra, gå bara till närmaste välsorterade skidhandel och prova dig fram efter vad som känns bra på foten. tänk på att inte köpa för stora pjäxor och tänk också på att pjäxorna känns betydligt mjukare inne i värmen än ute i kylan.
förhoppningsvis hittar du kunnig personal som kan hjälpa dig att hitta rätt. snåla inte heller på krutet, en bra pjäxa håller länge och du slipper problem.

vad du än gör, gå inte till sportkedjorna, utan gå till en riktig skidhandel om det finns en sån där du bor. regeln säger att detta är ett bättre val i alla fall... :)

hjälp med pjäxor?!
ja det har jag tillgång till, för jag tycker att de pjäxorna som jag sa head mojo hf satt väldigt skönt. jag tänkte testa de imorgon. Men eftersom att det knappt finns något vettigt om de på internet och ibland kan säljare sin knep om du förstår? ;)

hjälp med pjäxor?!
sebbster sa:
ja det har jag tillgång till, för jag tycker att de pjäxorna som jag sa head mojo hf satt väldigt skönt. jag tänkte testa de imorgon. Men eftersom att det knappt finns något vettigt om de på internet och ibland kan säljare sin knep om du förstår? ;)
ja, just därför är det viktigt att du går till nån som verkligen kan sin sak (och förhoppningsvis också är ärlig, men det kan man väl med viss mån märka), i stället för sportkedjorna som har en halvtimmes orientering för hela skidsortimentet varje säsong, typ. har ett bra exempel på en kille på team sportia som sålde ett par juniorskidor till en medelålders man på 95 kilo. tror inte han gjorde succé i pisten... :)

men oavsett, även om du hittat en pjäxa som sitter bra, prova tio till! testa olika breda läster, prova gå ner en eller en halv storlek på varje modell och se hur du upplever skillnaden. pjäxor är den viktigaste delen i din utrustning, så se till att de blir så bra som du bara kan få dem!

hjälp med pjäxor?!
Lee-nus sa:
sebbster sa:
ja, just därför är det viktigt att du går till nån som verkligen kan sin sak (och förhoppningsvis också är ärlig, men det kan man väl med viss mån märka), i stället för sportkedjorna som har en halvtimmes orientering för hela skidsortimentet varje säsong, typ. har ett bra exempel på en kille på team sportia som sålde ett par juniorskidor till en medelålders man på 95 kilo. tror inte han gjorde succé i pisten... :)

men oavsett, även om du hittat en pjäxa som sitter bra, prova tio till! testa olika breda läster, prova gå ner en eller en halv storlek på varje modell och se hur du upplever skillnaden. pjäxor är den viktigaste delen i din utrustning, så se till att de blir så bra som du bara kan få dem!
Haha ja det måste sett roligt ut du! Jag ska testa lite pjäxor, tack för tipsen! Men jag har lite annat, du verkar ändå vara en erfaren åkare. Jag ska ner till österrike om några veckor och åka lite, annars har jag alltid hålt till i dalarna typ eftersom vi har stuga här (kommer från skåne). I dalarna är det itne jätte mycket offpis, iallafall på det skidorterna jag har varit på. Har du några bra tips, för jag ska testa offpist i österrike nämligen. :) (håller på att utbilda mig till skidlärare så det är väl något vettigt att kunna) :)

hjälp med pjäxor?!
tips på ställen i dalarna eller österrike? i sistnämnda finns det ju hur många ställen som helst. vart ska ni åka?

Tillbaka
Topp